• امروز : جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 25 October - 2024
2
درباره ایده برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان زلزله‌زده خوی؛

۱۳۱ اثر از نقاشی کودکان خوی به نمایش گذاشته شده است/ دخالتی در نقاشی کودکان نداشته‌ایم

  • کد خبر : 6212
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
۱۳۱ اثر از نقاشی کودکان خوی به نمایش گذاشته شده است/ دخالتی در نقاشی کودکان نداشته‌ایم
هنرمند تبریزی با بیان اینکه ۱۳۱ اثر از بوم های نقاشی کودکان زلزله زده خوی در نمایشگاه « من بیر گونه باخانام خوی زلزله‌سینده» به نمایش گذاشته شده، گفت: همه این نقاشی ها به دست خود کودکان خوی کشیده شده و دخالتی بر روی آن‌ها نبوده و بچه ها نیز کاملا بصورت طبیعی افکارشان را به نمایش گذاشته اند.

به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از آذرانجمن، ائلناز خاکزاد در خصوص ایده برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان زلزله زده خوی گفت: در مواقعی که حوادث ناگواری مانند زلزله‌ به وقوع می‌پیوندد، کودکان بیشترین بار روانی را متحمل می‌شد و این موضوع بعضاً در کمک‌رسانی ها نادیده گرفته می‌شود به همین جهت برای پر کردن این خلأها طی پروسه زمانی ۳ هفته‌ای با تیمی متشکل از هنرمندان، پزشکان، روانپزشکان، جامعه‌شناسان و خبرنگاران داوطلب راهی مناطق زلزله‌زده خوی شدیم و با اجرای برنامه‌های متنوع سعی بر کم کردن فشار روانی این کودکان داشتیم.

وی ادامه داد: همراهی گروه شادی با ما جهت سرگرم کردن و ایجاد شادی بین کودکان بسیار موثر بود و گروهی نیز متشکل از هنرمندان در زمینه نقاشی‌های تجسمی با تهیه بوم ها و رنگ های مختلف توانستد افکاری که در سر کودکان سیر می‌کرد را دریابد، زیرا می‌دانیم که نقاشی و رنگ می‌تواند تاثیر بسزایی بر روح و روان آدمی بگذارد.

وی با بیان اینکه هیچگونه دخالتی بر روی نقاشی‌ها نبوده افزود: همه این نقاشی‌ها به دست خود کودکان خوی کشیده شده و دخالتی بر روی آن‌ها نبوده و بچه ها نیز کاملا بصورت طبیعی افکارشان را به نمایش گذاشته اند.

وی ادامه داد: بوم های کودکان خوی در حال حاضر به تعداد ۱۳۱ اثر در نمایشگاه « من بیر گونه باخانام خوی زلزله سینده» به نمایش گذاشته شده است و اهداف این نمایشگاه در وهله اول این است که از لحاظ معنوی به بچه ها و اثرهایشان توجه نشان دهیم تا بدانند که برایمان باارزش هستند و در کنار آن با ایجاد این نمایشگاه برای نقاشی های کشیده شده از طرف کودکان زلزله زده خوی افرادی را نیز در این کار خیر شریک کرده و با کمک های مالی‌ یشان هدفی برای آینده این کودکان در نظر بگیریم.

گفتنی است؛ این رویداد نمایشگاهی از ۱۰ تا ۱۲ اسفند ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در مجتمع فرهنگی ۲۲ بهمن ( سینما ناجی) در ابتدای سربالایی ولیعصر میزبان بازدیدکنندگان است.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=6212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.