• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
یادداشت/

تکرار تراژدی پاساژهای خالی این‌بار در شهر جدید سهند

  • کد خبر : 4500
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
تکرار تراژدی پاساژهای خالی این‌بار در شهر جدید سهند
بسته‌های پیشنهادی مشارکتی و سرمایه‌گذاری شهر جدید سهند۲۰ مجتمع و پروژه تجاری رانشانه رفته است.

مساوات – سیدمرتضی احمدپور: اولین همایش ملی فرصتهای سرمایه‌گذاری شهرجدید سهند که به مدت دو روز در تبریز و سهند برگزار شد هر چند از نظر سطح و کلاس برگزاری یک سرو گردن فراتر از دیگر همایش‌های مشابه بود و جنبه‌های مختلف همایش با دقت و وسواس زیاد در نظر گرفته شده و حدود۴۰ مقاله علمی نیز به همایش ارسال شده بود اما از نقطه نظر بسته‌های پیشنهادی به سرمایه‌گذاران خلاهای جدی داشت.

۳۰ بسته پیشنهادی به سرمایه‌گذاران ارائه شد که از این تعداد حدود۲۰ بسته به صورت ۱۰۰ درصدی یا ترکیبی شامل پروژه‌های تجاری بود.

این پروژه‌های تجاری در متراژهای چند هزار متری در فازهای یک تا چهار سهند احداث خواهند شد که سرانه تجاری این شهر را چندین برابر افزایش می.دهد.

هرچند در حال حاضر کمبود مغازه در این شهر موجب شده تا قیمت کاربری‌های تجاری حتی از تبریزهم بیشتر باشد اما این کمبود مربوط به پاساژهای چند هزار متری نیست چرا که در حال حاضر هم معضل پاساژهای خالی در سهند به چشم می‌خورد بلکه نبود مغازه‌هایی مانند سوپرمارکت، میوه و سبزی‌فروشی و نانوایی در کنار مجتمع‌های تجاری پراکنده در فازهای چهار گانه سهند موجب قیمت بالای کاربری‌های تجاری در اطراف این مجتمع ها شده است.

کمبود جایگاه‌های سی.ان.جی و پمب بنزین در سهند مورد دیگری است که در بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری مورد غفلت قرار گرفته است.

همچنین در میان بسته‌های پیشنهای برای سرمایه‌گذاری خبری از سینما نیست. تجربه موفق احداث سینماهای خصوصی در تبریز و سودهی این سینماها می‌توانست چشم‌انداز خوبی برای طراحان این بسته‌ها باشد.

نبود پروژه بیمارستانی در میان این بسته‌ها از دیگر نقاط ضعف محسوب می‌شود چرا که یکی از اصلی‌ترین چالش‌های شهر جدید سهند کمبود مرکز درمانی است و باتوجه به سود سرشار خدمات درمانی و بیمارستانی انتظار می‌رفت احداث بیمارستان خصوصی به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شود.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که در میان بسته‌های پیشنهای برای سرمایه‌گذاران مواردی همچون هتل ۵ ستاره، مجموعه ورزش‌های آبی و آبدرمانی، مراکز پخت نان مدرن و پارک قطره هشت بهشت دیده می‌شود که در صورت استقبال سرمایه‌گذاران و اجرایی شدن پروژه‌ها سهم به سزایی در تحول چهره شهر و رفاه شهروندان خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=4500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.