• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خبر داد:

افزایش ۸۲ درصدی سرمایه صندوق در دولت سیزدهم/ پرداخت عیدی یک میلیون تومانی به مستمری‌بگیران

  • کد خبر : 9980
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶
افزایش ۸۲ درصدی سرمایه صندوق در دولت سیزدهم/ پرداخت عیدی یک میلیون تومانی به مستمری‌بگیران
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از افزایش ۸۱ درصدی سرمایه صندوق در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، بیت‌الله برقراری صبح امروز در نشست خبری خود با رسانه‌ها که بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: خدمات دریافتی بیمه‌شدگان صندوق، همانند سایر صندوق‌های بیمه اجتماعی شامل مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سراسر کشور هستند، گفت: هم اکنون ۱۹۲ هزار نفر از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از کفایت مستمری و ارایه خدمات بهتر به عنوان دو هدف اساسی ترسیم شده در این صندوق نام برد و گفت: دولت به عنوان کارفرما و در راستای تحقق عدالت اجتماعی، دو سوم حق بیمه بیمه‌شدگان صندوق را پرداخت می‌کند.

وی همچنین از پرداخت عیدی یک میلیون تومانی به همه مستمری‌بگیران صندوق خبر داد و افزود: این مبلغ پس از تصویب در هیئت مدیره صندوق، ظرف دو هفته آینده به حساب مستمری‌بگیران واریز خواهد شد.

برقراری در ادامه سخنانش از امکان انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر به سایر صندوق‌های بیمه‌ای خبر داد و گفت: بیمه‌پردازان سایر صندوق‌ها نیز می‌توانند سوابق بیمه‌ای خود را به این صندوق منتقل کنند.

وی با اشاره به برقراری پوشش بیمه درمان تکمیلی برای همه مستمری‌بگیران صندوق از سال آینده، خاطرنشان کرد: بیمه درمان بیمه‌پردازان صندوق، توسط سازمان بیمه سلامت انجام می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، از عملیاتی شدن ۴۵ اقدام مهم و راهبردی برای نخستین‌بار در صندوق خبر داد که برنامه‌های راهبردی مبتنی بر نگاه بیمه‌ای، محاسبه بیمه‌ای و افزایش پایداری صندوق، جذب بیمه‌شده‌های جدید، تمدید بیمه‌شدگان، افزایش ۴۱ درصدی پوشش بیمه‌ای زنان و افزایش۴۳ درصدی مستمری بیمه‌شدگان از آن جمله است.

وی از جذب ۸۰۰ هزار بیمه شده جدید در دو سال اخیر خبر داد و گفت: این میزان، با بیمه شدگان جدید ۵ الی ۶ سال دولت قبل برابری می‌کند.

وی به پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب ۲۳ هزار فقره به بیمه‌شدگان صندوق اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سال آینده نیز ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر پرداخت خواهد شد.

برقراری در خاتمه سخنانش با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی سطح درآمدی صندوق در دو سال گذشته، گفت: براساس ماده الحاقی ۳۰ برنامه هفتم، حقوق حداکثری این صندوق باید با کف حقوق کارگری مطابقت داشته باشد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=9980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.