• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهری خبر داد:

برنامه‌ریزی برای کاهش سرانه تولید پسماند در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 5643
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴
برنامه‌ریزی برای کاهش سرانه تولید پسماند در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهری شهرداری تبریز گفت: با برنامه ریزی های مدون و دقیق، می توان سرانه تولید پسماند هر شهروند تبریزی در سال آینده را ۱۵۰ گرم کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، حبیبه هراتی در ششمین نشست از سلسله نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز اظهار کرد: مدیریت پسماند یکی از حوزه های پر چالش شهرهای کشور است و موفقیت در این حوزه نیازمند همراهی و همدلی شهروندان است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش های شهروندی نقش موثری برای کاهش تولید زباله دارد، افزود: هر کیلو پسماند و زباله از مرحله جمع آوری تا دفن ۵۱۰ تومان هزینه برای شهرداری تبریز دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به تولید روزانه ۹۸۰ تن زباله در مناطق دهگانه شهر تبریز، گفت: سرانه تولید زباله در شهر تبریز به ازای هر شهروند در حدود ۶۵۰ گرم است که این مقدار فاصله زیادی با استاندارهای جهانی دارد و در این راستا قصد داریم با برنامه ریزی مدون در سال آینده ۱۵۰ گرم از این سرانه را از طرق مختلف همچون آموزش های شهروندی کاهش دهیم.

هراتی اذعان کرد: مدیریت و تفکیک پسماند از محل می‌تواند در تبدیل تهدید به فرصت مثمرثمر باشد چراکه می‌توان از پسماندهای تر خوراک مورد نیاز دام‌ها را تامین کرد؛ این در حالیست که ارزش غذایی این خوراک چندین برابر نهاده های دامی مانند یونجه است.

سلسله نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز به همت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز و با هدف تبیین عملکرد مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تبریز و با حضور نوبتی اصحاب رسانه به عنوان نمایندگان افکار عمومی روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=5643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.