• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

تور گردشگری منجر به سانحه در ورزقان، مجوز نداشت

  • کد خبر : 8250
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۴۲
تور گردشگری منجر به سانحه در ورزقان، مجوز نداشت
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: تور گردشگری منجر به حادثه دلخراش اخیر ورزقان، مجوز نداشت.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، احمد حمزه‌زاده در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری تورهای یکروزه، اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد این تورها، به صورت غیرمجاز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تور گردشگری منجر به حادثه واژگونی مینی‌بوس حامل گردشگران در ورزقان، بدون مجوز بود از شهروندان خواست جهت رعایت امنیت سفر، با آژانس‌های مجوزدار هماهنگ شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز طی روزهای ۲۶ الی ۲۹ مهرماه جاری خبر داد و گفت: ۸۵ نوع صنایع دستی فعال در استان داریم که سال گذشته ۵۲ میلیون دلار درآمد از محل صادرات صنایع دستی استان کسب شده است.

وی به بررسی بخش دیزمار جنگل‌های قره‌داغ توسط ارزیابان سازمان یونسکو اشاره کرد و افزود: این جتنگل‌ها تا پایان شهریور ماه به ثبت جهانی خواهد رسید.

حمزه‌زاده همچنین از ثبت ملی چهار کاروانسرای یام، گویجه بئل، جلفا و میانه در طی سالجاری خبر داد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۳ موزه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اخیرا در کاوش‌های باستان‌شناسی انجام گرفته در بخش لیلان ملکان، یک لایه تاریخی ۹۰۰۰ ساله کشف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه، انگیزه اصلی گردشگران خارجی از سفر به اذربایجان‌شرقی را در مرحله نخست بازدید از جاذبه‌های تاریخی آذربایجان و سپس طبیعت و حوزه سلامت و درمان بیان کرد و از انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش و دانشگاه ها با هدف آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد.

حمزه زاده همچنین در پاسخ به سوال پایگاه خبری مساوات در زمینه حفاظت از سنگ قبرهای تاریخی گورستان های استان گفت: امکان حفاظت از تک سنگ قبرها وجود ندارد، اما در گورستان هایی مانند پینه شلوار و بادامیار با حصارکشی، نصب دوربین و مرمت سنگ قبرها در محل از این میراث تاریخی حفاظت خواهد شد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=8250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.