• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1
اندکی فوتبال زیر بارش سنگ؛

شما با تهرانِ ما چه کردید؟!

  • کد خبر : 9244
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
شما با تهرانِ ما چه کردید؟!
امروز پنجشنبه یکصد و دومین دربی پایتخت برگزار شد که در نهایت این دیدار پرحاشیه با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا امتیازات این دیدار حساس به نفع دیگر تیم‌های بالانشین چون تراکتور و سپاهان تقسیم شود.

مساوات- رضا قلی‌زاده: این دیدار که در قالب بازی معوقه از هفته پنجم لیگ برتر به انجام رسید در شرایطی که به لحاظ بار فنی در نازل ترین شرایط ممکن پیش رفت اما صحنه های زشت و غیر ورزشی بسیاری به خود دید.

بارش سنگ و بطری آب در کنار سرهای شکسته و چهره های خونی تکراری ترین قاب در طول تاریخ بازی های دو تیم استقلال و پرسپولیس است که دربی ۱۰۲ نیز از این قائده مستثنا نبود تا در نهایت علاوه بر چندین مصدوم از هواداران هر دوطرف مربی استقلال با سر شکسته، و داواران زیر بارش سنگ زمین مسابقه را ترک کنند.

اینکه چرا میان هواداران استقلال و پرسپولیس چنین رفتار های زشت و غیراخلاقی به یک عادت و فرهنگ در بازی‌های رو در رو و حتی بازی با سایر تیم‌های پرطرفدار تبدیل شده است دلایل روشنی دارد که قابل کتمان نمی‌باشد.

بدون تردید رسانه ها یکی از اصلی ترین دلایل جا افتادن فرهنگ غلط هواداری در میان طرفداران دو تیم تهرانی هستند، رسانه‌هایی که در طول سالیان گذشته صرفا بخاطر تمایلات رنگی، با سرپوش گذاشتن بر رفتار های ناهنجار هواداران استقلال و پرسپولس زمینه را برای تکرار آن فراهم کردند رسانه‌هایی که در بسیاری از مواقع با وارونه نشان دادن وقایع، تیم‌های شهرستانی را مقصر جلوه داده‌اند تا برخلاف آنچه اتفاق می‌افتد دو تیم تهرانی بدون مقصر شناخته شوند.

گذشته از این‌ها، فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی نیز از متهمان ردیف اول این افتضاح بزرگ به شمار می‌روند، جایی که مهدی تاج و دوستانش در فدراسیون فوتبال بارها و باره‌ها با نادیده گرفتن تخلفات ریز و درشت هواداران دوتیم تهرانی باعث شده‌اند که این اتفاقات هرساله با شدت بیشتری تکرار شود درحالی که در مقابل کوچکترین اعتراض هواداران دیگر تیم‌ها سختگیرانه‌ترین جرایم را اعمال کرده‌اند.

به هرحال قطعا چنین اتفاقاتی در پایتخت کشوری با چندین هزار سال قدمت چهره خوبی از فرهنگ به نمایش نمی‌گذارد که باید منتظر ماند و دید آیا فدراسیون فوتبال گام محکمی برای برچیدن رفتارهای غیرورزشی و غیراخلاقی از استادیوم آزادی خواهد برداشت یا باید همچنان منتظر تکرار این وقایع تلخ در آینده باشیم.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=9244

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.