• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

نگاهی به بایدها و نبایدهای نقل‌وانتقالات تراکتور/ پاکو از این پنجره چه می‌خواهد؟

  • کد خبر : 5840
  • ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴
نگاهی به بایدها و نبایدهای نقل‌وانتقالات تراکتور/ پاکو از این پنجره چه می‌خواهد؟
در این گزارش، عمق اسکواد تیم فوتبال تراکتور در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

حامد حاجی محمدی: چند روزی هست که پنجره نقل‌وانتقالاتی نیم‌فصل لیگ برتر باز شده و تیم‌ها امکان اضافه کردن بازیکن جدید به جمع خود را دارند. با این حال همانند آب‌وهوای اکثر مناطق کشور، گویا حال‌وهوای فرجه زمستانی لیگ برتر نیز سرد است و تا بدینجا شاهد اتفاق خاصی نبوده‌ایم. در هر صورت تراکتور همواره تیمی خاص در نقل‌وانتقالات بوده و باتوجه به اینکه پاکو خمز این تیم را نبسته، برای نیل به اجرای خواسته‌ها و شیوه بازی این سرمربی، احتمالا شاهد خرید سه الی چهار بازیکن توسط سرخ‌پوشان خواهیم بود. به همین بهانه تحلیلی داشته‌ایم به بایدها و نبایدهای نقل‌وانتقالات تیم محبوب آذربایجان که در ادامه می‌خوانید:

دروازه‌بان: اخباری ذخیره مطمئنی ندارد

شاید همین حالا هم فکر کردن به معاوضه عجیب و غریب حسین پورحمیدی که یک دقیقه هم برای پرشورها بازی نکرد، بسیار اعصاب‌خردکن باشد! در همین مسابقات دور رفت شاهد اخراج محمدرضا اخباری و حضور دروازه‌بان دوم تیم که با برچسب گلر تیم ملی امید جذب شده بود، بودیم که عملکرد وی آن‌قدر ضعیف بود که بردیف برای بازی بعدی که اخباری محروم از بازی بود، جرات نکرد از این دروازه‌بان ملی‌پوش! استفاده کند. بی‌شک یکی از اهداف نقل‌وانتقالاتی تراکتور باید جذب یک دروازه‌بان دوم مطمئن باشد چرا که درغیر این‌صورت ممکن است میانه‌های دور برگشت مسابقات، دوباره استرس نبود اخباری حس شود. البته تراکتوری‌ها گویا گلر سوم سپاهان، نیما میرزازاد را مدنظر داشتند که پس از جدایی رشید مظاهری به نظر نمی‌رسد اصفهانی‌ها به این راحتی وی را در اختیار تراکتور قرار دهند. درحال حاضر کلاف انتخاب دروازه‌بان دوم کمی پیچیده است و باید ببینیم مدیران تیم خواهند توانست این نیاز بزرگ را برطرف کنند یا خیر؟

مدافع وسط: جانشین حق‌وردی با امتیاز ویژه چپ پا بودن

تراکتور درحال حاضر در پست مدافع مرکزی هادی محمدی، سیدمحمد حسینی و آرش قادری را در اختیار دارد و پس از جدایی حق‌وردی شاید اقدام به جذب یک مدافع مرکزی کند. مدافعی که گفته می‌شود خمز شرط کرده چپ پا باشد چرا که بین مدافعان ذکر شده بازیکن چپ‌پایی وجود ندارد. با این حال در پست مدافع مرکزی، در صورت نیاز تراکتور می‌تواند از رضا اسدی و محمد آقاجان‌پور نیز استفاده کند و شاید هم تراکتور با همین مدافعین، فصل را به انتها برساند.

مدافع راست: خمز دانایی را نمی‌خواهد

در پست مدافع راست، تی‌تی‌ها محمد آقاجان‌پور را در اختیار دارند که نشان داده بازیکن شایسته‌ای است. مدافع پیش‌تاخته تراکتور که طی فصل جاری موفق به دو بار گلزنی هم شده، جانشین مطمئنی ندارد و از آن‌جایی که پاکو خمز عذر سجاد دانایی را نیز خواسته، ممکن است نفر جدیدی در این پست به جمع پرشورها اضافه شود. از نفرات پا به سن گذاشته تا مازاد برخی تیم‌ها برای جذب در پست دفاع راست یاد می‌شود که درنهایت باید دید نظر نهایی سرمربی اسپانیایی چه خواهد بود.

مدافع چپ: تراکتور در این پست غنی است

با حضور سیدابوالفضل رزاق‌پور و پوریا آریاکیا، تراکتور در این پست غنی بوده و نیازی به جذب نفر جدید ندارد. البته صحبت‌های زیادی راجع به علاقه باشگاه آذربایجانی به مدافع چپ سابق خود نیز منتشر شد که گویا مخالفت باشگاه تحت قرارداد بازیکن مذکور، مانع از پیشروی صحبت‌ها تا بدین لحظه شده است. هم‌چنین گفته می‌شود که آلومینیوم اراک به دنبال بازگرداندن مدافع سابق خود، پوریا آریاکیا شده و در این راستا به تراکتور نامه هم زده که احتمال این انتقال نیز بعید به نظر می‌رسد و احتمالا نیم‌فصل دوم با رقابت بین دو مدافع چپ، خیال خمز در این پست راحت خواهد بود.

هافبک دفاعی: بهتر از صفا و رضا؟

در پست هافبک تدافعی تراکتور با در اختیار داشتن کاپیتان کیانی و حضور ستاره‌های جوان و کاربلد همچون صفا هادی و رضا اسدی به نظر نیازی به اضافه کردن نفر جدید ندارد. اسدی که آچار فرانسه تراکتوری‌ها بوده و در این تیم به عنوان مدافع و حتی مهاجم نوک هم به کار گرفته شده، از ابتدای فصل قابلیت‌های خود را نشان داده و توانایی‌هایش را به رخ کشیده است. صفا هم زیر نظر پاکو خمز احیا شده و شاهد بازی‌های خوبی از وی هستیم. در کنار این دو ستاره جوان، کاپیتان کیانی نیز حضور دارد که می‌تواند با استفاده از تجربه بالای خود گره‌گشا باشد.

هافبک مرکزی و هجومی: نیاز به تقویت با جدایی غیرمنتظره!

آن‌طور که شنیده شده گویا راه شاهین ثاقبی و تراکتور در این فرجه زمستانی از هم جدا خواهد شد. بازیکنی که علی‌رغم داشتن سابقه خوب در تبریز، انتقادات زیادی را متوجه خود می‌دید و به احتمال بسیار زیاد از جمع تی‌تی‌ها جدا شود. اما در پست هافبک باتوجه به اینکه شاید تراکتور بخواهد در بعضی بازی‌ها با یک هافبک دفاعی بازی کند، به نظر نیاز به تقویت وجود دارد. در این پست ریکاردو آلوز یکی از بهترین‌های لیگ است و در کنار وی نفرات دیگری همچون محمد قنبری نیز می‌توانند کمک کنند ولی نیاز به جذب یک هافبک طراح و بازی‌ساز در این منطقه از زمین بسیار احساس می‌شود.

وینگر: پاکو مهره هجومی می‌خواهد

در پست وینگر بازیکنانی نظیر محمد قنبری، مهدی هاشم‌نژاد، محمدرضا عباسی و گوستاوو واگنین وجود دارند و کاوه رضایی هم می‌تواند در این بخش کمک حال تراکتور باشد ولی به نظر باتوجه به سلیقه خمز و سبک هجومی وی، تراکتور به دنبال جذب بازیکن در این قسمت خواهد بود. شنیده‌ها از بازگشت رضا دهقانی بازیکن سابق تراکتور به این تیم‌ نیز وجود دارد که با جدایی از نفت مسجدسلیمان، بازیکنی در دسترس است. البته تراکتور می‌تواند حتی در پست وینگر دو بازیکن نیز جذب کند ولی اضافه کردن حداقل یک بازیکن جدید، ضروری خواهد بود.

مهاجم نوک: بالاخره خارجی می‌آید؟!

جذب مهاجم نوک خارجی از ابتدای فصل مطرح بوده و از تکراری‌ترین مباحث حول باشگاه تراکتور است. گویا این بار عزم مدیران برای استفاده از آخرین سهمیه خارجی جزم است و گفته می‌شود خمز نیز تاکید ویژه‌ای روی این موضوع دارد. البته که تراکتور در این پست محمد عباس‌زاده آقای گل لیگ برتر را نیز در اختیار دارد و کاوه رضایی نیز هم‌چنان در جمع سرخ‌ها حضور دارد. هم‌چنین امیر ابراهیم‌زاده بازیکن جوان تبریزی نیز در صورت حضور در اردوی تیم! می‌تواند با انگیزه و شور جوانی کمک حال تیمش باشد ولی به نظر باتوجه به مصدومیت عباس‌زاده و تجربه‌های دور رفت و دست خالی در این پست، جذب مهاجم نوک ضروری است.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=5840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.