• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6
در آستانه روز وکیل مطرح شد؛

کانون وکلای دادگستری یک نهاد مدنی خدمتگزار است

  • کد خبر : 10129
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
کانون وکلای دادگستری یک نهاد مدنی خدمتگزار است
رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ نهاد مدنی به اندازه کانون‌های وکلای دادگستری به مردم خدمت تبرعی و بدون هزینه ارائه نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، دکتر حسن فرهودی‌نیا  در نشست خبری این کانون که به مناسبت هفتم اسفند و روز وکیل برگزار شد با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در سال ۱۳۲۶ تاسیس شده است. این کانون تا سال ۱۳۳۱ که لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری به تصویب مجلسین رسید، به عنوان دومین کانون فعال در کشور زیر نظر وزارت دادگستری اداره می‌شد.

وی، کار نهاد وکالت را دفاع از حقوق مردم اعلام کرد و گفت: کانون وکلا، محلی برای کارآفرینی و اشتغالزایی به فرزندان این مرزو بوم جهت اخذ حرفه وکالت است. این کانون بدون دریافت مبلغی از بودجه عمومی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی بلندمدت و کوتاه مدت و همچنین کلاس‌های تئوری و عملی می‌نماید.

رییس کانون وکلای دادگستری استان ادامه داد:  کانون وکلای دادگستری، یک نهاد مدنی در خدمت مردم است و هیچ نهاد مدنی به اندازه کانون‌های وکلای دادگستری به مردم خدمت تبرعی و بدون هزینه ارائه نمی‌دهد.

فرهودی‌نیا اضافه کرد: کانون وکلا یک سازمان خودانتظام بوده و درآمد ثابت آن از محل پرداخت ۵ درصدی مالیات وکلا است که نیمی از این مبلغ به حساب صندوق بازنشستگی واریز می‌شود و نیم دیگر آن سهم کانون است.

بازرس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست از فعالیت  ۲۸۰۰ وکیل پایه یک عضو کانون وکلای دادگستری استان خبر داد.

مولاخواه در ادامه سخنانش در خصوص تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خاطرنشان کرد: این طرح با مشکلاتی از جمله افزایش ۶ برابری ظرفیت پذیرش وکلا از طریق آزمون روبه روست که نتیجه آن افزایش وکلای بیکار و بروز مشکلات و بزه‌های احتمالی خطرناک‌تر می‌باشد.

همچنین رضاپور  یکی از اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان در این نشست، تخصص را لازمه حقوق ملت دانست و گفت: افزایش تعداد دانشجویان حقوق و همچنین تصویب قانون تسهیل صدور مجوز باعث تضییع حقوق ملت خواهد شد.

وی با بیان اینکه، اقلیتی در مجلس هدفی جز تضعیف حرفه وکالت ندارند، گفت: کانون وکلا یک نهاد خودگردان است و باید نهاد دفاع و نهاد تعقیب با آن همسو شوند.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=10129

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.