• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

کسب مدال طلا و دیپلم افتخار فدراسیون بین‌المللی علوم و فناوری روسیه توسط مخترع تبریزی

  • کد خبر : 9178
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
کسب مدال طلا و دیپلم افتخار فدراسیون بین‌المللی علوم و فناوری روسیه توسط مخترع تبریزی
مخترع تبریزی، مدال طلا و دیپلم افتخار فدراسیون بین‌المللی علوم و فناوری کشور روسیه را به خاطر اختراع نانو آسفالت ضدترک خودترمیم از آن خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، نانو آسفالت خود ترمیم‌گر ضدترک، همانطور که از اسمش پیداست ضد ترک است و بر اثر ایجاد ترک در سطح جاده یا خیابان، قبل از اینکه ترک پیشروی کند و بزرگ شود، آسفالت به طور خودکار شروع به ترمیم قسمت ترک خورده کرده و سطح صاف ایجاد می‌کند. از دیگر ویژگی مهم آسفالت خود ترمیم گر ضد ترک می توان به ضدیخ بودن آسفالت تولید شده اشاره کرد که باعث کاربرد وسیع آن در مناطق سردسیر و یخبندان می‌شود.

این طرح از نظر هزینه نسبت به نمونه‌های متداول کاملاً توجیه پذیر است و باعث کاهش ۳۰ درصدی هزینه ها می شود. عمر مفید آن حدود ۵/۲ الی ۳ برابر آسفالت معمولی است.

این اختراع در سال ۲۰۱۲ از طرف فدراسیون جهانی اختراعات و سازمان مالکیت های مادی و معنوی سازمان ملل به عنوان برترین اختراع سال انتخاب شد. این اختراع پیش تر برنده دو مدال طلا و نشان افتخار از مسابقات جهانی اختراعات شده است.

این طرح در سال ۱۳۹۵ شمسی برای اولین بار جهت اجرا در کشور به شهرداری تبریز ارائه شد که مورد استقبال مدیران وقت شهرداری تبریز قرار نگرفت.

در سال ۱۳۹۷ توسط شهرداری تهران در بزرگراه آزادگان نمونه پایلوت آن اجرا شد. که نتایج کاملا رضایت بخش بود ولی بعد از اجرای موفقیت آمیز طرح ( هم اکنون پایلوت در بزرگراه آزادگان موجود و قابل بازدید است)، بخاطر کارشکنی های مدیران وقت شهرداری تهران، متأسفانه این اختراع در کشور اجرایی نشد.

و حال با تمام کارشکنی ها و فرار مغزها این کشور، اجرای اولین نمونه موفقیت آمیز اختراع نانو آسفالت ضد ترک در کشور روسیه بدست مهندسین نخبه این مملکت رقم خورد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=9178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.