• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

کمبود منابع آب خام فضای سبز تبریز، چالش جدی برای شهرداری است

  • کد خبر : 8141
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
کمبود منابع آب خام فضای سبز تبریز، چالش جدی برای شهرداری است
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت بهینه منابع آب خام حوزه فضای سبز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از شهریار، سیامک آسیایی که صبح امروز در جلسه بررسی طرح‌های توسعه شبکه آب خام فضای سبز تبریز گفت: کمبود منابع آب خام حوزه فضای سبز یک چالش جدی در این حوزه است که اقدامات اساسی و جبرانی پایدار در این زمینه را ضروری است.

وی با اشاره به اقدامات بلند مدت و کوتاه مدت سازمان سیما، منظر و فضای سبز در خصوص مدیریت بهینه آب خام حوزه فضای سبز شهرداری تبریز، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین راهکارهای حل مشکل آب خام حوزه فضای سبز اجرای طرح جامع آب خام تبریز است که با همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز و با تعیین مشاور طرح مزبور مقدمات انجام مناقصه آزاد در این زمینه در حال انجام است.

وی تحقق اجرای کامل طرح جامع آب خام تبریز را از اهداف چندین ساله شهرداری تبریز عنوان کرد و افزود: در سال جاری با تعیین ردیف بودجه عمرانی طرح جامع آب خام تبریز وارد فاز اجرایی می شود.

آسیایی انتقال آب از مناطق پر برخوردار به کم برخوردار و وصل شبکه‌های آب خام مناطق به یکدیگر را از مزایای این اجرای این طرح برشمرد و ادامه داد: با تحقق آن به راحتی آب مورد نیاز برخی مناطق کم برخوردار از مناطق پر آب غرب و جنوب غرب تبریز تامین می‌شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز همچنین از انجام لوله گذاری ۴۰ کیلومتری و توسعه شبکه آب خام فضای سبز و تبدیل اجرای آبیاری سنتی به مکانیزه را از جمله طرح‌های دیگر این سازمان در مدیریت بهینه منابع آب خام حوزه فضای سبز تبریز بر شمرد.

آسیایی استفاده از سیستم مه‌پاش در آبیاری چمنکاری‌ها، حفر چاه‌جذب برای تقویت سفره‌های زیرزمینی و ذخیره‌سازی آب و نیز افزایش رطوبت زیر سطحی خاک نباتی، تغییرالگوی کشت، استفاده از گونه‌های مقاوم و کم نیاز آبی و کاهش تدریجی سطح چمنکاری در سطح شهر را از راهکارها و اقدامات اخیر حوزه سیما، منظر و فضای سبز در مدیریت بهینه منابع آب خام شهری دانست.

وی ابراز امیدواری کرد: با اقدامات انجام یافته بتوانیم در بحران کم‌آبی موجود حوزه فضای سبز مدیریت بهینه منابع را داشته باشیم تا خللی در روند نگهداری و توسعه فضاهای سبز شهری پیش نیاید.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=8141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.