• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی؛

۴۵۰ هزار نفر تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند

  • کد خبر : 8765
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
۴۵۰ هزار نفر تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: از ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت دهک یک تا پنج که تقریبا ۴۵۰ هزار نفر هستند، بدون پرداخت یک ریال تحت پوشش بیمه یک ساله قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، وحید مجیدی در همایش بزرگداشت هفته بیمه سلامت ضمن محکومیت اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت سوم آبان ۱۳۷۳ تصویب و بعد از آن در کل کشور شروع به کار کرد و در مرداد ۱۳۹۲ به بیمه سلامت تغییر اساسنامه داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در آذربایجان‌شرقی بالغ بر دو میلیون و ۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه رایگان شده‌اند که سرانه بیمه آنها را دولت پرداخت می‌کند که این یکی از اقدامات خوب دولت و مجلس جمهوری اسلامی است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مرداد ماه امسال صندوق بیمه سلامت و ایرانیان ادغام شد، گفت: از ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت دهک یک تا پنج که تقریبا ۴۵۰ هزار نفر هستند، بدون پرداخت یک ریال تحت پوشش بیمه یک ساله قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت که با ۷ مرکز قرار بسته‌ایم و ۹۰ درصد هزینه‌های بخش دولتی و ۷۰ درصد هزینه بخش خصوصی را پوشش می‌دهد. چهار هزار و ۳۸ نفر از افراد نابارور تحت پوشش بیمه سلامت ثبت شده‌اند.

مجیدی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای حوزه سلامت هزینه کرده‌ایم که به طور میانگین هر بیمه شده چهار بار خدمات دریافت کرده‌اند. یک هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان تا به امروز برای حوزه سلامت هزینه کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۵۱ بیماری خاص در سامانه بیمه سلامت تعریف شده است، تصریح کرد: امسال ۵۸ هزار بیمار اعم از بیماران مبتلا به سرطان و… از خدمات بیمه سلامت استفاده کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=8765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.