به گزارش پایگاه خبری مساوات، این تولیدکننده اهل میانه سالها در شهرک سرمایهگذاری خارجی تبریز مستقر بود و با جدیت کار میکرد و صدها دستگاه اتوبوس ساخت این شرکت در شهرهای ایران به خدماترسانی مشغول است.
در سالهای اخیر، وزارت کشور از خرید اتوبوسهای تولیدی سرباز زد و در نتیجه دوازده کارخانه اتوبوسسازی ایران، تعطیل شدند. در حالیکه تقریبا کمبود اتوبوس نو و مدرن در تمام شهرهای ایران مشهود است.
اتوبوسساز تبریزی، چاره را در انتقال امکانات خود به ترکیه دیده است و کارخانه ای را در شهر بورسا تاسیس کرد.
هم اکنون برند آکیا که زمانی برندی ایرانی بود، به برندی برای ترکیه تبدیل شده و این شرکت بازارهای متعدد بخصوص در آسیای میانه را هم در اختیار گرفته است.