• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4
معاون وزیر راه و شهرسازی:

بیشترین بهره‌برداری آزادراهی متعلق به آذربایجان‌شرقی است

  • کد خبر : 8311
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
بیشترین بهره‌برداری آزادراهی متعلق به آذربایجان‌شرقی است
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آذربایجان‌شرقی بعنوان مرکز تبادل شمالغرب کشور، حمل و نقل، گردشگری و صنعتی مورد توجه بوده و بیشترین بهره‌برداری آزادراهی برای این استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، خیرالله خادمی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بخش توسعه شبکه‌های زیرساخت حمل و نقل کشور، شش هزار و ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، یک‌هزار و ۵۰ کیلومتر آزادراه و سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در حال ساخت داریم که عملیات اجرایی آن درحال حاضر در دست اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، بخش‌هایی از زیر ساخت‌های درحال اجرا در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، بیان کرد: سالانه بطور متوسط، ۸۰۰ الی هزار کیلومتر بزرگراه در کشور ساخته می‌شود و میتوان گفت از دوران بعد از انقلاب بصورت میانگین در هر سال ۸۳ کیلومتر آزادراه ساخته شده است.

همچنین وی آمار افتتاح و بهره‌برداری هرساله مسیرهای ریلی را نزدیک به ۱۷۰ کیلومتر ذکر کرد و ادامه داد: در سال جاری با وجود توجه ویژه دولت به زیرساخت‌ها، امید است ۸۰۰ تا هزار کیلومتر بزرگراه در سراسر استانهای کشور به بهره‌برداری برسد که بخش زیادی از آن به آذربایجان‌شرقی تعلق می‌گیرد. بزرگراه میاندوآب به سمت آزادراه تبریز-ارومیه از آن جمله است که بخشی از آن در آذربایجان‌شرقی و بخشی دیگر در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

خادمی در خصوص مسیرهای ریلی اظهار کرد: برای بهره‌برداری از مسیرهای ریلی، چهار پروژه در سطح کشور برنامه‌ریزی شده بود که‌ اولین مورد در آذربایجان‌شرقی از بستان‌آباد به تبریز، در سفر رئیس‌جمهور افتتاح شد و امید است سه پروژه دیگر نیز تا آخر سال جاری به اتمام برسد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بهره‌برداری از ۴۰۷ کیلومتر مسیر ریلی را جزو برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و گفت: اگر این امر به سرانجام برسد، می‌توان گفت بیش از دو برابر متوسط سالانه مسیر ریلی به بهره‌برداری خواهد رسید که یک امر قابل توجهی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مرکز استان اردبیل، کردستان و بخشی از رشت به سمت دریای خزر به مسیر ریلی خواهد رسید، ادامه داد: بهره‌برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه، جزو برنامه‌های کاری بوده و با انجام این امر میزان آمار میانگین سالانه بهره‌برداری از مسیرهای ریلی، به سه برابر گذشته خواهد رسید.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عنوان کرد: در سال جاری، پنج آزادراه به بهره‌برداری خواهد رسید که دو آزادراه مراغه به هشترود به طول ۳۰ کیلومتر و تبریز به مرند به طول ۲۴ کیلومتر در آذربایجان‌شرقی از جمله آنها هستند

او با اشاره به ظرفیت های خاص آذربایجان‌شرقی گفت: این استان بعنوان مرکز تبادل شمالغرب کشور، حمل و نقل، گردشگری و صنعتی مورد توجه بوده و به همین دلیل بیشترین بهره‌برداری آزادراه برای این استان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بهره‌برداری از سه مورد آزادراه در آذربایجان‌شرقی جزو برنامه‌های کاری ما بوده که یکی از آنها آزادراه تبریز به ارومیه به طول ۱۶۰ کیلومتر و در شش قطعه می‌باشد که سه قطعه از آن به طول ۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

خادمی، قطعه ششم از آزادراه تبریز-ارومیه به طول ۳۲ کیلومتر را از مهم‌ترین قطعه‌های این آزادراه ذکر کرد و ادامه داد: بهره‌برداری از ۲۵۰ کیلومتر آزادراه آذربایجان‌شرقی از برنامه‌های کاری بوده و این استان تنها استانی است که طولانی‌ترین آزادراه را به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اطلاع داد: ساخت هر کیلومتر آزادراه مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد را به خود اختصاص می‌دهد که با این حساب، برای ساخت ۲۵۰ کیلومتر آزادراه در آذربایجان‌شرقی سرمایه‌ای بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد باید هزینه شود که در این راستا سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی را خواستاریم.

وی افزود: قریب به ۲۷۰ کیلومتر، بزرگراه درحال اجرا در آذربایجان‌شرقی داریم

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=8311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها