به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از ایسنا: مسعود حاجی علیلو اظهار کرد: سال گذشته حقوق اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی دو برابر شده بود و با اعتراض اساتید وزارت عتف، مجلس شورای اسلامی قانونی را مصوب کرد که حقوق اساتید وزارتخانه‌های بهداشت و عتف باید همسازی شود، بنابراین از اوایل امسال حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم نیز ۶۰ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: تا چندین ماه گذشته حقوق‌ها پرداخت می‌شد اما از دو ماه قبل اعلام کردند که سازمان برنامه و بودجه نمی‌تواند منابع را تامین کند، بنابراین حقوق‌ها ۳۰ درصد کاهش می‌یابند که برخی از دانشگاه‌ها اعمال کردند اما برخی نه.

وی افزود: از ماه جاری اعلام کردند که نمی‌توانند حقوق‌ها را اعمال کنند و در نتیجه حقوق اساتید کاهش یافت، البته فعلا از سوی اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی اعتراضی صورت نگرفته است که احتمالا حقوق آنها کاهش نیافته است.

حاجی علیلو گفت: اساتید  دانشگاه‌ها به‌ویژه اساتید جوان روی این پول حساب کرده و برنامه‌ریزی کرده بودند و با کاهش آن به شدت مضطرب شدند.

وی خاطرنشان کرد: چند هفته‌ی قبل تجمع اعتراضی داشتیم و مجددا روز گذشته، سه شنبه، سوم اسفندماه نیز در محوطه دانشگاه تبریز اعتراض کردیم اما سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است، این پول پرداخت نخواهد شد و احکام آن حکم نیز تغییر می‌یابد و باتوجه به اینکه ماه‌های پایانی سال است، اگر پرداخت نشود، سال آینده نیز طبق آن پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: از سوی انجمن صنفی اساتید و هیأت علمی، نامه‌های مختلفی را به نمایندگان و مسئولان کشور ارسال کردیم اما هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت.

رئیس انجمن صنفی اعضای هیأت علمی دانشگاه تبریز اضافه کرد: روز گذشته بیش از ۲۵۰ نفر از اساتید دانشگاه تبریز در اعتراض به اینکه مسئولان نباید هیأت علمی را با کارمند یک اداره مقایسه کنند، تجمع کرده بودند، چراکه اعضای هیئت علمی اثرگذاری بالایی در تولید ثروت، اقتصاد، تربیت متخصصان و اجتماع کشور دارند و امیدواریم مسئولین امر به درخواست ما رسیدگی کنند.