• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
5
یادداشت/

توقف پروژه احداث بزرگراه ورزقان- خاروانا – نوردوز؛ خدمت یا خیانت؟!

  • کد خبر : 9585
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
توقف پروژه احداث بزرگراه ورزقان- خاروانا – نوردوز؛ خدمت یا خیانت؟!
هیچ عقل سلیمی یک پروژه زیربنایی با اعتبار موجود و مشخص و در حال اجرا را متوقف نمی‌کند! از سوی دیگر، هر عقل سلیمی می‌داند جاده یکی از اهرم‌های مهم و استراتژیک برای توسعه یک منطقه هست و تلاش برای متوقف کردن آن بدون شک خدمت به مردم یک منطقه نیست.

مساوات: انتخابات اسفندماه سال ۱۳۹۸ به طور عجیبی با احداث قطعه ۵ جاده خواجه- ورزقان – خاروانا به نوردوز گره خورد. جناح پیروز انتخابات با فریاد وااسفای خود موج‌سواری کرد و با فریب مردم، راه را برای اتفاقات بعدی و ترفندهای انتخاباتی میسر ساخت و سرانجام نتیجه انتخابات را با مساعدت آرای وارداتی به نفع خود تغییر داد. اما این پایان ماجرا نبود… .

با پایان دوره مجلس دهم و آغاز به کار مجلس یازدهم، نماینده بر کرسی نشسته برای اثبات حرف خود، تلاش‌هایی را آغاز کرد و با پروژه‌ای که آرزوی دیرینه مردم منطقه و لازمه توسعه و پیشرفت منطقه بود، مخالفت کرد و خسارات جبران‌ناپدیر جانی، مالی و اقتصادی را موجب شد. ولی با این وجود و علیرغم کارشکنی‌های وی، پروژه بزرگراه پس از نزدیک به ۲ سال توقف در زمان خود وی، شروع و عملیات اجرایی آن پس از تایید نهادهای ذیربط شروع گردید.

طرفداران ایده توقف پروژه بزرگراه، بر این عقیده بودند که بزرگراه باید از وسط شهر ورزقان بگذرد و یا اینکه به جای عبور از محدوده روستاهای دیزج صفرعلی، گویجه‌سلطان، علویق، کاسین و دیزج ملک از جنوب شهر ورزقان بگذرد و گاهی حتی تاکید می‌کردند که ورودی ورزقان پایان بزرگراه باشد و ادامه بزرگراه به سمت خاروانا امری غیرضروری هست.

خلاصه پروژه‌ای که دارای اعتبار تامین شده بود و از نظر مالی کوچک‌ترین مشکلی نداشت با تلاش‌های غیرمنصفانه نماینده دوره یازدهم متوقف شد. کشته شدن چندین نفر در اثر حوادث رانندگی، چهار سال معطلی و ده‌ها سال عقب‌ماندگی، حاصل این تلاش‌های نامیمون بود که دود آن سال‌ها در چشم مردم بیچاره ورزقان و خاروانا خواهد رفت.

سوال اینجاست که آیا طرفداران و عاملان توقف ادامه احداث جاده از ورزقان به سمت خاروانا، در پیشگاه خداوند متعال و مردم عذرخواهی خواهند کرد؟

آیا کارشکنی در اجرای این پروژه مهم که تمام دستاورد نماینده مجلس یازدهم هست، خدمت محسوب می‌شود یا خیانت!؟

رسیدن به جواب این سوال، چندان سخت نیست، چرا که اولا هیچ عقل سلیمی یک پروژه زیربنایی با اعتبار موجود و مشخص و در حال اجرا را متوقف نمی‌کند!

ثانیا هر عقل سلیمی می‌داند جاده یکی از اهرم‌های مهم و استراتژیک برای توسعه یک منطقه هست و تلاش برای متوقف کردن آن بدون شک خدمت به مردم یک منطقه نیست.

در هر حال، تشخیص این موضوع که توقف و کارشکنی در مسیر اجرای یک پروژه زیربنایی ملی، خدمت محسوب می‌شود یا خیانت، را به وجدان‌های بیدار مردم منطقه وا می‌گذاریم.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=9585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.