• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
0
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز، خبر داد:

توسعه ۱۰۵ کیلومتری شبکه آب خام از ابتدای سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 13010
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹
توسعه ۱۰۵ کیلومتری شبکه آب خام از ابتدای سال ۱۴۰۲
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از اجرای عملیات لوله‌گذاری و توسعه 105 کیلومتری شبکه آب خام از ابتدای سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از امور ارتباطات، سیامک آسیایی در گفتگویی با اعلام این خبر گفت : با توجه به کاهش منابع و سفره‌های زیرزمینی آب و لزوم چاره‌جویی و تامین نیازهای آبی حوزه فضای سبز تبریز، تدابیر لازم طی دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه فضای سبز اندیشیده شده است.

وی اجرای طرح جامع شبکه آب خام تبریز را از برنامه‌های بلند مدت و پایدارحوزه سیما، منظر و فضای سبز در بخش تامین نیازهای آبی خود عنوان کرد که در این زمینه مطالعات جامع با تعیین مشاور و عقد قرارداد انجام گرفته و اقدامات اجرایی آن به زودی با هماهنگی معاونت فنی عمرانی شهرد‌اری تبریز آغاز می‌شود.
آسیایی انتقال آب از مناطق پر برخوردار به کم برخوردار و از غرب به شرق تبریز را از مزایای اجرای این طرح جامع عنوان کرد که به طور پایدار و دائمی مشکل آب مناطق کم آب با اتصال به این شبکه حل می‌شود.
وی با یادآوری توسعه ۱۰۵ کیلومتری شبکه آب خام از ابتدای سال گذشته، ابراز امیدواری کرد با تداوم اجرای عملیات لوله‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب این رقم به ۲۰۰ کیلومتر افزایش یابد.
آسیایی همچنین استفاده از گونه‌های مقاوم و کم نیاز آبی، تغییرساعات آبیاری، حذف آبیاری با تانکر و توسعه شبکه آبیاری قطره‌ای را از راهکارهای دیگر مدیریت بهینه منابع آبی در حال حاضر بر شمرد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=13010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.