• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

حمام تاریخی شنب غازان تبریز در آستانه خروج از فهرست آثار ملی!

  • کد خبر : 1449
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
حمام تاریخی شنب غازان تبریز در آستانه خروج از فهرست آثار ملی!
حمام تاریخی شنب غازان تبریز در آستانه خروج از فهرست آثار ملی و تخریب قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، بنای تاریخی و ملی حمام شنب غازان تبریز که پس از پیگیری‌های چندین ساله اهالی و مطالبات مردمی در قالب امضاها و پیگیری‌های مداوم از طرف اداره اوقاف بی‌جواب مانده، حال در آستانه خروج از فهرست آثار ملی و تخریب می‌باشد.
حمام تاریخی شنب غازان با زمینه و مصالح هفتصد ساله ایلخانی، پلان منحصر به‌فرد و شکل قاجاری خود در اواخر دوره قاجار با سرمایه مردمی و کارگری خود اهالی با پیشوایی روحانی عباسعلی شنب غازانی (توکلی) در کوی اشاغی‌کوچه پایتخت ایلخانی ساخته شده و بعدها در فهرست آثار ارزشمند ملی قرار گرفته است.
اما چون اداره این حمام برعهده اداره اوقاف بوده و در واقع درآمد آن مختص مساجد محله بوده، درب آن دهه‌ها بسته مانده و بارها در صدد تخریب قرار گرفته است، خطر ویرانی کامل این مسجد و مطالبه مردمی در جهت مرمت و آزادسازی آن در سال ۱۳۹۹ با پیگیری ارگان‌هایی چون اداره میراث فرهنگی، فرمانداری و استانداری باز هم از طرف اداره اوقاف بی‌جواب ماند و این ارگان‌ها هم عقب نشسته و شاهد تخریب این اثر شدند.
اما حالا بر اساس خبرهای رسیده، تصمیم بر خارج کردن نام حمام تاریخی شنب غازان از فهرست آثار ملی گرفته شده، که البته این تصمیم با تغییر کاربری‌ و تخریب این اثر برابر ارزیابی می‌شود.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=1449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها