• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4
نعمتی در جلسه شورای آموزش و پرورش؛

وجود ۷۰ مدرسه کانکسی و پیش‌ساخته در شهرستان زیبنده نیست/ آموزش‌وپرورش زیربنای توسعه است

  • کد خبر : 1597
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
وجود ۷۰ مدرسه کانکسی و پیش‌ساخته در شهرستان زیبنده نیست/ آموزش‌وپرورش زیربنای توسعه است
فرماندار ورزقان گفت: هزینه در آموزش‌و پرورش و توجه بیش‌ از پیش به این نهاد و فرهنگیان در واقع سرمایه‌گذاری برای آینده و تضمین‌کننده توسعه کشور است.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، مهدی نعمتی در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش ورزقان با اشاره به وقفه دو ساله در آموزش حضوری بدلیل شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: هرچند در این مدت آموزش به‌صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شد ولی با این‌حال برخی اُفت‌های تحصیلی و فرهنگی را در بین دانش‌آموزان شاهد بودیم.

وی با تأکید بر اینکه برای جبران عقب‌ماندگی‌های موجود در حوزه آموزش‌ و پرورش باید تلاش کرد، معلم و آموزش‌ و پرورش را زیرساختی بسیار مهم و تأثیرگذار در رشد و توسعه جوامع برشمرد و گفت: مسیر توسعه جوامع از آموزش‌وپرورش گذر می‌کند.

فرماندار ورزقان، اظهار داشت؛ معلمین حیات‌بخش بشریت‌اند؛ چرا که عاشقانه و با تلاش شبانه‌روزی افراد جامعه را از تاریکی به‌سوی آگاهی، امید و حیات با نشاط هدایت می‌کنند که باید قدردان این قشر زحمتکش بود و شأن و منزلت آنان را حفظ کرد.

وی با اشاره به وجود ۷۰ مدرسه کانکسی و پیش‌ساخته در شهرستان، این تعداد مدرسه نامناسب را زیبنده شهرستان زرخیز ورزقان ندانست و به برنامه‌ریزی برای رفع این مشکل با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای تأکید کرد.

نعمتی، اجرای به هنگام دو تفاهم‌نامه احداث ۳۴ باب مدرسه در شهرستان را از سوی طرفین متعهد در این تفاهم‌نامه‌ها خواستار شد و تصریح کرد: متأسفانه برخی تعهدات باگذشت بیش از ۱۰ سال اجرایی نشده‌اند که انتظار داریم در اسرع وقت اجرایی شوند.

وی افزود: مطالبات قانونی مردم شهرستان را از مراجع مختلف پیگیری‌ کرده و انتظار داریم از ظرفیت خیرین بویژه خیرین بومی که در سایر نقاط کشور حضور دارند بهره‌ گرفته شود.

فرماندار ورزقان با تأکید بر اینکه باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان باید در مسائل فرهنگی و آموزشی مدارس نقش ایفا نمایند، اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی در مدارس نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=1597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها