• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2
انتقاد تند بابایی‌اقدم از دولت و نمایندگان مجلس؛

احداث شهرک‌های جدید، غلط است/ به فکر حاشیه شهرها باشید!

  • کد خبر : 1936
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
احداث شهرک‌های جدید، غلط است/ به فکر حاشیه شهرها باشید!
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه احداث شهرهای جدید، سیاست غلطی است، گفت: نگاه دولت و وزارت راه شهرسازی باید به سمت مناطق حاشیه‌نشین باشد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، فریدون بابایی اقدم با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: اخیرا مصاحبه‌ای منتشر شده که نشان از عزم دولت برای تاسیس ۴۰ شهرک جدید در کشور دارد. ۸ ماه از روی کار آمدن دولت می‌گذرد و ما بحثی در مورد حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده از طرف دولت نشنیده‌ایم، همچنین در سطح استان نیز دغدغه‌ای در این رابطه مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: احداث شهرهای جدید، سیاست غلطی بود که اجرا شد، سیاست مسکن ملی را در مکان‌یابی‌هایی مانند مسکن مهر شاهد بودیم. دولت کاش به جای اعمال سیاست در مورد ایجاد شهرهای جدید، کمی هم به فکر خود شهرها باشد.

این عضو شورای شهر تبریز اضافه کرد: از نمایندگان مجلس گله‌مندیم؛ از سال ۸۵ قرار است سرشماری نفوس و مسکن، هر ۵ سال یکبار انجام پذیرد که انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۳ میلیون نفر از جمعیت ایران در مناطق حاشیه‌نشین سکونت دارند و با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند، اطهار داشت: دولت و وزارت راه شهرسازی چرا مناطق حاشیه‌نشین را نمی‌بیند؟ نمایندگان مجلس سرشان به چه چیزی گرم است که مسئله به این مهمی را فراموش کرده‌اند؟

بابایی‌اقدم متذکر شد: از شورای اسلامی استان درخواست داریم مکاتبات لازم را در این خصوص انجام دهد، همه ما وقتی شعار می‌دهیم، می‌گوییم مشکل اول شهرها، حاشیه‌نشینی است ولی اقدامی در این مورد انجام نمی‌گیرد. از گفتار درمانی بپرهیزیم و قدم‌های جدی در حل مشکلات حاشیه‌نشینی برداریم.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=1936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها