• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
4

لغو معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 2168
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
لغو معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی
مراسم معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی که قرار بود دیروز برگزار شود لغو شد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، پیش از این انتصاب علیرضا صیادی گزینه مدیرکلی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از سوی برخی رسانه‌ها خبری شده بود که گویا منتفی شده است.

منابع موثق معتقدند اعتراض برخی از تشکل‌های صنفی فرهنگیان؛ همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با گزینه نهایی وزارت آموزش و پرورش دلیل لغو شدن جلسه دیروز معارفه بوده است.

موضوع انتصاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش به قدری طولانی شد که داد امام جمعه تبریز را نیز در آورد.

حجت الاسلام محمدعلی آل‌هاشم هفته گذشته به تندی وزیر آموزش و پرورش را خطاب قرار داده و خواستار تعیین تکلیف سریع این اداره کل شده بود.

مدیریت اداره کل آموزش وپرورش به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین و حساس‌ترین دستگاه‌های دولتی همواره از سوی دولت‌ها با حساسیت زیادی مواجه بوده است در این میان دخالت‌های غیرقانونی و خلاف عرف برخی نمایندگان مجلس موجب شده است تا بستر آموزش و پرورش به یک فضای انتخاباتی تبدیل شود.

هر یک از نمایندگان تلاش دارند تا فرد موردنظر خود را بر کرسی مدیرکلی آموزش و پرورش بنشانند تا در انتخابات آتی توان رای‌آوری بیشتری داشته باشند.

در این میان فرهنگیان به عنوان قشر زحمتکش و دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان میهن کمترین سهم را در انتخاب اصلح دارند و به نظر می‌رسد نحوه انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش استان‌ها نباید به میدان سهم خواهی نمایندگان مجلس تبدیل شود تاجایی که امام جمعه تبریز بگوید: وزرا از نمایندگان می ترسند!

با لغو شدن معارفه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی به نظر می‌رسد گزینه‌های جدیدی برای تصدی این پست مطرح شده و وزارتخانه در حال بررسی گزینه‌های دیگر است.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=2168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.