• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4
چهره زیبایی که مخدوش شد؛

پیدا و پنهان بازی تراکتور – پرسپولیس

  • کد خبر : 2515
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۲۵
پیدا و پنهان بازی تراکتور – پرسپولیس
در این گزارش پیدا و پنهان اتفاقات دیدار تراکتور و پرسپولیس که این دیدار را به سمت حاشیه کشاند، در بوته نقد و داوری قرار داده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از آناج، بازی تراکتور با پرسپولیس می‌توانست در این شرایط، تصویری از نشاط اجتماعی و ورزشی جامعه ایران باشد اما حوادثی دست به دست هم داد که این تصویر زیبا مخدوش شد.

درباره این بازی نکات پیدا و پنهانی وجود دارد که با چیدن کنار هم می‌توان تمام ابعاد آن را در بوته نقد و داوری قرار داد.

به چند نکته پیرامون این بازی اشاره می‌شود؛

* برخی رسانه‌ها مدعی‌اند، مسئولان برگزاریِ بازی تخلف کرده‌اند و در استناد به ادعایشان می‌گویند بازی باید با ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه برگزار می‌شد، اما شنیده‌ها حاکی است که هیچ نامه و دستورالعملی مبنی بر استفاده از ظرفیت ۳۰ درصدی به دستگاه‌های متولی داده نشده است. از طرفی تنها شرط حضور تماشاگر، تزریق دو دوز واکسن ذکر شده و با توجه به اتصال فروش بلیط به سامانه ایران من، پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت شده است. حضور تماشاگران برخلاف مقررات نبوده و امروز فینال جام باشگاه‌های والیبال آسیا نیز آنهم در «فضای سربسته» بدون محدودیت درصدی برگزار شد.

* رفتار عده‌ای معدود از تماشاگران یا به عبارتی تماشاگرنما را نباید به کل هواداران فهیم تراکتور تعمیم داد. اینکه گفته می‌شود عده معدودی از هواداران، اتفاقات تلخ دیشب را رقم زده‌اند نشانه‌اش، متانت قاطبه هواداران در خروج از ورزشگاه و در مسیر بازگشت به منازل خود بوده است حتی اتوبوس‌های شرکت واحد نیز که عمدتاً بخاطر هیجانات بازی از آسیب و تخریب در امان نمی‌مانند، در این بازی به گفته مسئولان امر هیچ حادثه خرابکاری گزارش نشده و این گزاره‌ها نشان می‌دهد هواداران در فضایی آرام ورزشگاه را ترک کرده‌اند.

* رفتار تماشاگرنماها محکوم است و هیچ کس فحاشی و سنگ باران بازیکنان توسط این عده معدود را تایید نمی‌کند، اما وجه عادلانه ماجرا اینجاست که رسانه‌ها در کنار رد رفتار برخی از هواداران، رفتار تحریک‌آمیز بعضی از بازیکنان و کادر فنی باشگاه پرسپولیس نیز محکوم کنند. آیا نباید از امید عالیشاه، مهدی ترابی و سعید آقایی درباره تبعات رفتارشان استنتاج شود؟ مخصوصاً اینکه از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند و باید با خویشتنداری در مسیر آرام سازی هواداران حرکت می‌کردند نه در تونل تهییج هواداران به اعتراض و التهاب!

* امروز خبرهایی منتشر شده که داور بازی هنگام خروج پرسپولیس از زمین بازی، سعید آقایی را به دلیل تحریک تماشاگران با کارت قرمز مواجه کرده است، حال باید مدیران باشگاه پرسپولیس به این شائبه پاسخ دهند که آیا دلیل عدم بازگشت بازیکنان این تیم برای ادامه بازی، ۹ نفره بودن این تیم و ترس از باخت حتمی نبوده است؟!

* طبق شنیده‌های موثق، داور، ناظر بازی، مسئولان انتظامی و امنیتی اصرار به ادامه بازی داشتند و حتی شنیده شده برخی از مسئولان انتظامی و امنیتی استان برای ادامه بازی ریش گرو گذاشته‌اند اما ظاهرا مرغ باشگاه پرسپولیس یک پا داشته و حاضر به ادامه بازی نشده‌اند.

* اگر ادعای رئیس هیئت فوتبال استان که گفته “برخی برای تماشای فوتبال نیامده بودند” صحت داشته باشد باید باشگاه و کانون هواداران تراکتور و خود هیات فوتبال در این باره دقت بیشتری بخرج دهند.

* علیرغم اینکه بخشی از حوادث تلخ دیشب را بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس رقم زدند اما نباید از خطای فاحش تماشاگرنماها چشم پوشید. این رفتارها باید محکوم شود تا دیگر شاهد خلق چنین صحنه‌های زشتی نباشیم.

* این بازی در ادامه جشنواره عشایر استان، می‌توانست تصویری از نشاط اجتماعی جامعه باشد اما به دلیل اتفاقات تلخ، تصویری وارونه به رسانه‌ها مخابره شد. نباید وجه زیبای این بازی یعنی حضور هواداران بعد از دو سال شرایط سخت کرونایی را فدای حرکات زشت عده‌ای هوادارنما و بازیکنِ نابالغ کرد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=2515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها