• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5
سخنی با دایه‌های مهربان‌تر از مادر خاروانا و دیزمار؛

به جای حاشیه‌سازی، مشکلات و مطالبات خاروانا را رسانه‌ای کنید!

  • کد خبر : 2818
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰:۱۸
به جای حاشیه‌سازی، مشکلات و مطالبات خاروانا را رسانه‌ای کنید!
جای بسی تعجب است که این دایه‌های مهربان‌تر از مادر، چرا در مقابل تلاش‌های سه ساله نماینده شهرستان برای توقف بزرگراه خواجه-ورزقان- خاروانا- نوردوز سکوت اختیار کرده‌اند؟ چرا این رسانه‌ها با همین حدت و شدت، مطالبه اهالی در خصوص الحاق بخش خاروانا به منطقه آزاد ارس، اجرای پایاب سد حاجیلار و ایجاد شهرک گلخانه‌ای را برجسته نمی‌کنند؟

مساوات- احمد حسن‌نژاد: اخیرا منطقه آزاد ارس اقدام به نصب تابلویی در اراضی روستای دستجرد بخش خاروانا با موضوع ژئوپارک ارس نموده است که در آن تصویر مربوط به یک پدیده طبیعی واقع در دستجرد تحت عنوان “دودکش جن ایری” معرفی شده است. این تابلو و تحریف ایجاد شده با واکنش اهالی و رسانه‌های محلی شهرستان ورزقان مواجه شده است.

در این میان، برخی از رسانه‌های مرکز شهرستان از این اقدام منطقه آزاد با عنوان “دست‌درازی منطقه آزاد ارس به ورزقان مظلوم” یاد کرده‌اند. بی‌شک اقدام منطقه آزاد ارس در تحریف واقعیت‌ها و ایجاد تنش در بین اهالی دو بخش و روستای همجوار، محکوم است و مسئولین بخش و شهرستان بایستی به جد موضوع را پیگیری کنند تا از تکرار اتفاقات مشابه احتمالی جلوگیری شود.

اما ایکاش، آنهایی که کاسه داغ‌تر از آش شده و بر آتش اختلافات می‌دمند، برای نشان دادن صداقت خویش به جای بولد کردن این قبیل حواشی، مشکلات و نارسایی‌های بخش خاروانا را پوشش دهند و مطالبات اهالی بخش از مسئولین شهرستانی و استانی را انعکاس دهند. جای بسی تعجب است که این دایه‌های مهربان‌تر از مادر، چرا در مقابل تلاش‌های سه ساله نماینده شهرستان برای توقف بزرگراه خواجه-ورزقان- خاروانا- نوردوز سکوت اختیار کرده‌اند؟ چرا این رسانه‌ها با همین حدت و شدت، مطالبه اهالی در خصوص الحاق بخش خاروانا به منطقه آزاد ارس، اجرای پایاب سد حاجیلار و ایجاد شهرک گلخانه‌ای را برجسته نمی‌کنند؟ چرا تاکنون نسبت به تبعیض رواداشته شده در اجرای پروژه‌ها، سهم جوانان بخش خاروانا در جذب و بکارگیری نیرو در معدن سونگون، بی‌توجهی به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت گردشگری منطقه دیزمار و وضعیت نامناسب راه‌های ارتباطی اصلی این بخش از جمله جاده‌های ورزقان – خاروانا و قینر – طرزم اعتراض نکرده‌اند؟

راستی ما کدام را باور کنیم؟ واقعا دل‌تان برای اهالی بخش خاروانا می‌سوزد، یا دنبال ماهیگیری از آب گل‌آلود هستید؟ دوستان به جای اینکه توان و انرژی رسانه‌ای‌شان را صرف این قبیل مسایل درجه چندم نمایند، بهتر است برای اثبات دوستی و برادری خود، مطالبات برحق و قانونی اهالی بخش خاروانا را به گوش مسئولین برسانند و صدای رسا و زبان گویای اهالی این منطقه در مسیر رفع مشکلات و کمبودها باشند.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=2818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها