• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
4

کمبود جدی پرسنل محیط‌بانی و تجهیزات در مناطق حفاظت‌شده آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 3189
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
کمبود جدی پرسنل محیط‌بانی و تجهیزات در مناطق حفاظت‌شده آذربایجان‌شرقی
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: بطور جدی با کمبود پرسنل محیط‌بانی و تجهیزات در مناطق حفاظت شده استان روبه‌رو هستیم.

به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی، داود قاسم‌زاده در بازدید از پاسگاه‌های محیط‌بانی منطقه حفاظت شده سهند در شهرستان اسکو با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: استخدام‌های قطره چکانی جبران کننده مشکلات پرسنلی محیط‌زیست و خصوصا نیروهای اجرایی و محیط‌بانی نبوده بطوریکه در هنگام مواجهه با حوادث محیط‌زیستی، مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد به نگهداری از محیط‌زیست و یاری رساندن به محیط‌بان‌ها فعال همت می‌گمارند و کمبود محیط‌بان را جبران می‌کنند.

وی افزود: با توجه به وسعت مناطق حفاظت شده آذربایجان‌شرقی و لزوم جذب نیروهای متخصص بایستی حتما راهکارهای اساسی اعمال شود.

 قاسم‌زاده با اشاره به چالش‌هایی که یگان حفاظت محیط‌زیست با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، تصریح کرد: تامین اعتبار کافی و لازم برای تجهیز یگان حفاظت در کنار تکمیل پرسنل آن می‌تواند مشکلات یگان حفاظت را در حد زیادی مرتفع سازد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از اولین خواسته‌های ما، رسیدن به ظرفیت کامل چارت تشکیلاتی مصوب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که اگر این اتفاق رخ دهد بخش اعظمی از کمبود و کاستی‌ها در سطح استان برطرف می‌شود.

شایان ذکر است؛ قاسم‌زاده در این بازدید از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات ساختمانی، خودرویی و پرسنلی منطقه حفاظت شده سهند پرداخت.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=3189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.