• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
3
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

وصول ۱۴۳ میلیارد تومان حق بیمه در سال ۱۴۰۰/ رتبه نخست آذربایجان‌شرقی در جذب/ ایجاد بیمه تکمیلی در اولویت صندوق

  • کد خبر : 3711
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۲۵
وصول ۱۴۳ میلیارد تومان حق بیمه در سال ۱۴۰۰/  رتبه نخست آذربایجان‌شرقی در جذب/ ایجاد بیمه تکمیلی در اولویت صندوق
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی از رتبه نخست کشوری استان در جذب بیمه شده با بیش از ۲۵۵ هزار نفر تحت پوشش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، محمد نظری در نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: کلیه مردان و زنان فاقد بیمه اجتماعی و رابطه کارگری و کارفرمایی مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این صندوق، ۵ درصد حق بیمه از سوی بیمه شده و ۱۰ درصد از سوی دولت پرداخت می‌شود، افزود: افراد ۱۸ تا ۵۰ سال ساکن در روستاها و مناطق عشایری، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، روستاییان فصلی، کشاورزان غیرساکن در روستاها، رانندگان ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، قالیبافان و فعالان صنایع دستی، زنان سرپرست عضو بهزیستی و مددجویان کمیته امداد، اعضای بسیج، کارگران ساختمانی و فصلی می‌توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، جامعه هدف صندوق در اذربایجان‌شرقی را ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد تاکنون ۲۵۵ هزار نفر که بیش از ۵۱ درصد جامعه هدف را شامل می‌شود، تحت پوشش قرار گرفته‌اند و از این لحاط رتبه اول کشوری را داریم.

وی ادامه داد: از هفته دولت سال گذشته تاکنون در جذب بیمه شده، ۷.۵ درصد رشد داشتیم و در پنج ماهه اول سال نیز، ۸ هزار و ۹۰۰ نفر به تعداد بیمه شدگان صندوق در استان اضافه شده است.

نظری در بخش دیگری از سخنانش به وصول حق بیمه در سال گذشته نیز اشاره و خاطرنشان ساخت: پارسال ۱۴۳میلیارد تومان در استان حق بیمه وصول کردیم که این میزات از ابتدای سالجاری تاکنون ۸۱ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع بیمه‌شدگان صندوق در استان، ۲۷ هزار خانوار مستمری‌بگیر شده‌اند، گفت: سال گذشته، ۱۸۸ میلیارد تومان و از ابتدای سالجاری تاکنون ۸۴ میلیارد تومان مستمری به این افراد پرداخت شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای افراد علاقمند به پرداخت بیمه از طریق این صندوق، ۸ سطح درآمدی پیشنهاد می‌شود، گفت: حداقل حقوق یک سال قبل تامین اجتماعی به عنوان حداکثر حقوق و مستمری به بیمه‌شدگان روستایی پرداخت می‌شود.

وی به ضریب پشتیبانی صندوق در استان را ۹.۴۴ اعلام کرد و افزود: این رقم نشانگر وضعیت خوب صندوق در حال حاضر است.

نظری در خاتمه سخنانش از فعالیت ۱۰۳ کارگزاری صندوق در شهرستان‌های مختلف خبر داد و گفت: امکان برخورداری همزمان از مستمری شوهر و بازنشستگی و همچنین انتقال سوابق در صندوق فراهم شده است و ایجاد بیمه تکمیلی را نیز در آینده در دستور کار قرار داده‌ایم.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=3711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.