• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
3
یادداشت/

افزایش بی‌ضابطه نرخ پارکینگ در تبریز

  • کد خبر : 6403
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶
افزایش بی‌ضابطه نرخ پارکینگ در تبریز
اخذ وجه اضافی توسط پارکینگ‌داران سطح شهر تبریز به رویه‌ای متداول تبدیل شده با این حال آب از آب تکان نمی‌خورد و با افراد خاطی برخورد نمی‌شود.

مساوات- عاطف احدپور: پارکینگ‌های عمومی از جمله مکان‌های پر ازدحام و کاربردی در مهندسی شهری است که همواره مردم بویژه در حوالی بازار تبریز، مجتمع‌های پزشکی، خدماتی، رفاهی و… به آن نیازمند هستند. اما با توجه به روی آوردن واحدهای صنفی مذکور به گران‌فروشی، اکنون پارکینگ‌داران نرخی بسیار بیشتر از قیمت مصوب پارک خودرو دریافت می‌کنند.

با وجود اینکه تعداد محدودی از پارکینگ‌های سطح شهر در اختیار سازمان ترافیک شهرداری تبریز است و بقیه پارکینگ‌های عمومی و خصوصی با مجوز اتحادیه دارندگان توقفگاه فعال هستند، در این زمینه نظارت کامل به عملکرد این مجتمع‌ها در زمینه دریافت نرخ پارکینگ و رسیدگی به تخلفات توسط یک مدیریت واحد انجام نمی‌شود و براساس اظهارات شهروندان هر روزه شاهد تخلفات در برخی از پارکینگ‌های تبریز هستیم.

پارکینگ‌ها ملزم به رعایت قیمت مصوب هستند و اگر براساس اذعان شاکی پارکینگ داران اقدامی خلاف مصوبه انجام دهند با جرایم بازدارنده و نظارت متداوم می‌توان این اقدامات را کنترل کرد.

یکی از مخاطبان در این رابطه می‌نویسد: مبلغ دریافتی ورودی برخی از پارکینگ‌ها بیشتر از نرخ مصوب است و معمولا مسوولان پارکینگ‌ها نرخ پارکینگ را با توجه به نوع ماشین بالا می‌برند و در این خصوص نظارتی انجام نمی‌شود.

مخاطب دیگری در رابطه با افزایش خودسرانه نرخ پارکینگ می‌نویسد: روز گذشته پارکینگ کنار والمان برای هر ساعت ۱۰ هزار تومن هزینه از من گرفته، اگر صبح ساعت ۹ نگه دارم و شب برگردم روزانه باید ۱۲۰ هزار تومن هزینه پارکینگ پرداخت کنم. لطفا پیگیر شوید که پارکینگ‌های سطح شهر با چه تعرفه‌ای کار می‌کنند، اصلا نظارتی در تعرفه‌هاشون هست.

با توجه به اظهارات شهروندان؛ اخذ وجه اضافی توسط پارکینگ‌داران سطح شهر تبریز به رویه‌ای متداول تبدیل شده با این حال آب از آب تکان نمی‌خورد و با افراد خاطی برخورد نمی‌شود. از طرفی نیز نظارت کافی بر پارکینگ‌های سطح شهر وجود ندارد و شهروندان از این مسئله متضرر می‌شود.

انتظار می‌رود شهرداری کلانشهر تبریز و شورای اسلامی شهر تبریز؛ با توجه لزوم یکپارچه‌سازی مدیریت واحد شهری به این موضوع ورود کرده و با ایجاد ساختار مدیریتی و نظارتی بر پارکینگ‌ها، در صدد حل مشکل افزایش نرخ بی‌ضابطه پارکینگ‌ها اقدام اساسی انجام دهد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=6403

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.