• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
5

لزوم استفاده از ظرفیت شبکه‌ کارگزاری‌های شهرستان و دهیاری‌ها در امور بیمه‌ای

  • کد خبر : 8093
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
لزوم استفاده از ظرفیت شبکه‌ کارگزاری‌های شهرستان و دهیاری‌ها در امور بیمه‌ای
مدیرکل اداره امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: باید از ظرفیت‌های شبکه کارگزاری‌های شهرستان و دهیاری‌ها در حوزه توسعه صندوق بیمه روستاییان اقدامات الزامی انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، اسکندری در جلسه ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: این جلسه سرآغازی برای تجمیع نظرات برای شروع پرقدرت و حرکت جهشی در حوزه مسائل بیمه‌ای استان می‌باشد، که امیدواریم تفاهم‌نامه‌های دوجانبه‌ای که بین سازمان‌های مختلف و ستاد امضا شده، سبب توسعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷۵ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان‌شرقی عضویت دارند، افزود: جامعه هدف ما برای توسعه مشمولان بیمه اجتماعی در استان، ۵۰۰ هزار نفر می‌باشد که همچنان ۴۶ درصد با جامعه هدف استان در حوزه‌ای امور بیمه‌ای فاصله داریم.

وی اضافه کرد: باید با شفاف‌سازی و سهل الوصول کردن قوانین؛ روستاییان، کشاورزان، عشایر و قالی‌بافان استان را زیر چتر بیمه قرار دهیم و از این فرصت که در دولت جدید در جهت توسعه مناطق روستایی به وجود آمده به نحو احسن استفاده کنیم.

مدیرکل اداره‌ امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: متاسفانه برخی فرمانداران تاکنون در حوزه فعالیت‌های ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان‌شرقی ورود نکرده‌اند که این مسئله خسرانی بزرگ در خصوص محرومیت‌زدایی و توسعه روستایی می‌باشد که امیدواریم فرمانداران هرچه سریعتر در این مورد اقدام کنند.

وی بر انجام اقدامات الزامی بر استفاده از ظرفیت‌های شبکه کارگزاری‌های شهرستان و دهیاری‌ها در حوزه توسعه صندوق بیمه روستاییان تاکید کرد.

اسکندی با عنوان اینکه مسئله اطلاع‌رسانی ضعف عمده در حوزه امور بیمه‌ای استان می‌‌باشد، افرود: الزامی است تا در خصوص امر فرهنگ‌سازی اقدام عملی در استان انجام گیرد و طرح جامع برای فرهنگ‌سازی در حوزه امور بیمه‌ای نوشته شود و از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، مزیت‌های امور بیمه‌ای به مردم توضیح داده شود.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=8093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.