• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
2
یادداشت/

چرا مردم ورزقان و خاروانا، توقف بزرگراه خواجه- ورزقان- نوردوز را خیانت می‌دانند!

  • کد خبر : 9728
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
چرا مردم ورزقان و خاروانا، توقف بزرگراه خواجه- ورزقان- نوردوز را خیانت می‌دانند!
در حالی که بزرگراه ورزقان، "اسم رمز انتخاباتی" جناح پیروز انتخابات سال ۱۳۹۸ بود ولی تلاش نماینده پیروز برای شروع نشدن آن از محل مصوب ممکن نشد و در زمان وی مسیر آن تملک و عملیات اجرایی پروژه آغاز شد.

مساوات – فردین الهیاری: در نظرسنجی پیج شخصی یکی از فعالان فرهنگی رسانه‌ای استان در خصوص تلاش‌ها برای تعطیلی پروژه احداث بزرگراه خواجه – ورزقان – خاروانا تا نوردوز، ۸۱ درصد از کاربران به خیانت بودن این اقدام رای دادند. در حقیقت مردم منطقه ورزقان و خاروانا تلاش برای تعطیلی پروژه بزرگراه و معطلی ۴ ساله منطقه در این امر را یک خیانت دانستند. این در حالی که بزرگراه ورزقان، “اسم رمز انتخاباتی” جناح پیروز انتخابات سال ۱۳۹۸ بود ولی تلاش نماینده پیروز برای شروع نشدن آن از محل مصوب ممکن نشد و در زمان وی مسیر آن تملک و عملیات اجرایی پروژه آغاز شد.

اتاق فکر جناح پیروز انتخابات ۹۸، رسیدن به کرسی سبز بهارستان به هر روشی را نقشه راه خود قرار دادند و با به چالش کشیدن مسیر عبوری کمربندی بزرگراه خواجه تا نوردوز از شمال یا جنوب شهر ورزقان، اقدام به فریب برخی از مردم کردند.

طرح ایده منسوخ و غیرکارشناسی عبور بزرگراه از وسط شهر و بدتر از آن طرح پایان بزرگراه در ورودی شهر ورزقان و عدم ادامه آن تا خاروانا و مرز نوردوز از جمله ایده‌های مطروحه اتاق فکر مذکور بود.

راستی چرا خیانت؟! چگونه می‌توان ۴ سال وقت گذاشت و تلاش کرد و تمام انرژی منطقه را گرفت و کاری را انجام داد اما در آخر مردم آن را خیانت تلقی کنند؟

نگارنده این سطور صرفا از دیدگاه یک نظریه‌پرداز، افکار مردم را تحلیل می‌کند و کاری به خیانت بودن یا نبودن این اقدام ندارد. اما آنچه امروز در افکار مردم جاریست، سوالاتی هست که جواب به آنها مردم را به چالش در خصوص این اقدام عجیب وا می‌دارد و با اندک تامل به این نتیجه می‌رسند که همان ۸۱ درصد رای آنها نشانگر آن می‌باشد.

کاندیدای پیروز در انتخابات ۹۸ و اتاق فکر آنها براساس کدام منطق، فریاد وااسفا سر داد و برخی از مردم را فریفت؟!

مگر نه این است که چندین کمیته کارشناسی از وزارت راه، شورای فنی، کمیسیون عمران مجلس، قوه قضاییه و… برای بررسی موضوع آمدند و حرف ایشان را تایید نکردند؟!

مگر نه این بود که این پروژه در سال جاری بیش از  ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اعتبار آن موجود بود؟ نماینده قانونی چرا و به چه دلیل برای توقف آن تلاش کرد؟!

پس چرا کاندیدای پیروز در انتخابات ۹۸ نتوانست ادعای خود را به اثبات برساند؟!

کاندیدای پیروز انتخابات ۹۸ در طول این ۴ سال، چه کار مثبتی در خصوص بزرگراه انجام داده است؟!

کاندیدای پیروز انتخابات ۹۷، آیا نمی‌توانست به جای توقف پروژه، طرح کارشناسی برای توسعه منطقه در این خصوص ارایه دهد؟!

کاندیدای پیروز آیا نمی توانست بجای تلاش برای توقف آن، کاری کند که عملیات اجرایی بزرگراه تا خاروانا و مرز نوردوز  شروع شود؟!

کاندیدای پیروز انتخابات ۹۸، آیا می‌تواند پاسخگوی کاری که کرد، باشد؟!

به نظر می‌رسد وجود سوال‌هایی از این قبیل در افکار عمومی باعث شده است تا اکثریت قاطع مردم توقف بزرگراه را یک خیانت بزرگ بدانند.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=9728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.