• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

نمایش “ثقه‌الاسلام” در تبریز به روی صحنه می‌رود

  • کد خبر : 8819
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱:۲۵
نمایش “ثقه‌الاسلام” در تبریز به روی صحنه می‌رود
نمایش ثقه‌الاسلام به کارگردانی امیرحجازی و با اجرای ۱۰ بازیگر از دوم آذرماه جاری در سالن تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می رود

به گزارش پایگاه خبری مساوات، امیر حجازی؛ کارگردان و بازیگر نقش این مبارز آزادیخواه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه تماشای نمایش ثقه‌الاسلام برای عموم مردم رایگان است، گفت: برای اولین بار در صحنه‌های این نمایش، از دکور دیجیتال استفاده شده است.

وی افزود: در صحنه‌های مختلف این نمایش ۷۰ دقیقه‌ای، بدلیل نبود امکانات کافی برای به تصویر کشیدن محلات مختلف تبریز از موشن‌گرافی بهره گرفته شده است.

حجازی با اشلاره به اینکه نمایش ثقه‌الاسلام به جهت حضور داوران ملی، به زبان فارسی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این نمایش، بدون موزیک بوده و در بخش‌هایی از آن از نوحه‌های بسیار قدیمی بهره برداه‌ایم.

در ادامه، شهردار منطقه ۲ تبریز مجموع اعتبارات فرهنگی این منطقه را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تا پایان سال، ۵۲ برنامه و رویداد فرهنگی توسط شهرداری منطقه ۲ برگزار می‌شود.

موسی علی‌پور با بیان اینکه هنر و نمایش بهترین عرصه برای آموزش شهروندی است، افزود: نیازمند همکاری اهالی رسانه در فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی‌های شهروندان هستیم.

در بخش دیگری از این نشست خبری، سیدجواد کاظمی؛ معاون فرهنگی شهرداری منطقه۲ تبریز، ثقه‌الاسلام را نه یک شخصیت ملی و تاریخی صرف، بلکه یک چهره بین‌المللی دانست و تاکید کرد: ثقه الاسلام تنها متعلق به تبریز نیست، بنابراین بایستی بستری فراهم شود تا هنرمندان وارد گود شوند و این شخصیت تاریخی را به همه دنیا معرفی نمایند.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=8819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.