• امروز : یکشنبه - ۲۹ تیر - ۱۴۰۴
  • برابر با : 25 - محرم - 1447
  • برابر با : Sunday - 20 July - 2025
0
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی:

هوشمندسازی فرایندهای بیمه سلامت گامی به سوی خدمات بهینه است

  • کد خبر : 20220
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۴ - ۱۱:۵۶
هوشمندسازی فرایندهای بیمه سلامت گامی به سوی خدمات بهینه است
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی هوشمندسازی فرایندهای بیمه سلامت را گام مثبتی به سمت خدمات‌رسانی بهینه به بیمه‌شدگان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، دکتر محمدرضا میرزایی با بیان این مطلب اظهار کرد: بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی در راستای برنامه کلان توسعه دولت الکترونیک از زمان شروع طرح با اجرای برنامه‌های مدونی چون تجمیع اطلاعات بیمه شدگان و استقرار سامانه استحقاق‌سنجی، پیاده‌سازی و استقرار پروژه نسخه‌نویسی الکترونیک و راه‌اندازی سامانه پردازشگر اسناد بستری، راه اندازی سامانه اخذ درآمد و استفاده از سامانه‌های عمومی همچون اتوماسیون اداری، حضور و غیاب، سامانه مالی و سامانه پرسنلی و صدور احکام و… گام‌های بسیار مثبتی در جهت هوشمندسازی فرایندها انجام داده است.

وی افزود: مزایا و اثرات مفید این امر بویژه در نسخه‌نویسی الکترونیک بسیار مشهود و برای خود بیمه‌شدگان نیز ملموس است.

دکتر میرزایی گفت: خوشبختانه فرآیند هوشمندسازی طی سال‌های اخیر بدون وقفه ادامه داشته است و حتی در شرایط بحرانی که بواسطه حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در کشور ایجاد شد، به همت اداره آمار و فناوری اطلاعات اداره کل و کارکنان متعهد ما، هیچ‌گونه خللی در ارائه خدمات الکترونیک به بیمه‌شدگان وارد نشد.

مدیرکل بیمه سلامت تأکید کرد: بدون شک هوشمندسازی فعالیت‌ها گامی به سوی خدمات‌رسانی بهینه، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، تکریم ارباب رجوع، کاهش بار مراجعه اداره‌کل و دیگر مراکز و… بوده است و اداره کل بیمه سلامت استان در این راستا دریافت گزارش‍‌های کاغذی را نیز در حوزه اسناد پزشکی حذف کرده است.

براساس این گزارش رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات بیمه سلامت استان نیز در این خصوص اذعان داشت: استان آذربایجان شرقی یکی از اولین استان‌های پیشگام در زمینه ارائه خدمات در بستر الکترونیک بود و از همان شروع طرح گام‌های مؤثری در این راستا برداشت.

دکتر عاطفه خلیلی افزود: در سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۹۰۰ نسخه الکترونیکی در استان صادر شده است که متوسط روزانه برابر با ۲۹ هزار و ۴۰۰ نسخه است.

وی تأکید کرد: در فرایندهای الکترونیکی بیمه سلامت در حوزه اسناد سرپایی و مدیریت نشان در صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، هوشمندسازی طبق قواعد و رول‌های موجود از مرحلۀ تجویز اجرایی می‌شوند و بسیاری خدمات از مراحل اولیه مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم‌گیری در مورد آن‌ها انجام می‌شود که این موضوع خدمات آسان و بدون دغدغه به بیمه‌شدگان را تضمین می‌کند.

گفتنی‌ست اداره آمار و فناوری اطلاعات بیمه سلامت استان با ارتقاء ابزارهای سخت‌افزاری، بازدید و سرویس دوره‌ای سیستم‌های کامپیوتری ادارات استان، ارتقاء توان پردازشی سرورها، پشتیبانی شبکه اداره کل، به‌روزرسانی سیستم عامل کلاینت‌های شبکه، پشتیبانی سیستم مانیتورینگ شبکه، تهیه نسخ پشتیبان و پشتیبانی نرم‌افزاری، مدیریت کاربران در سامانه نسخه الکترونیک و… به صورت مداوم شبکه هوشمندسازی و ارائه خدمات الکترونیک را به شکل فعال حفظ می‌کند.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=20220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آذربایجان آذربایجان شرقی آذربایجان‌شرقی آموزش و پرورش ارمنستان استاندار آذربایجان‌شرقی استانداری آذربایجان شرقی استانداری آذربایجان‌شرقی باشگاه تراکتور باشگاه مس سونگون بیمه سلامت آذربایجان شرقی تبریز تراکتور جمهوری آذربایجان جهادکشاورزی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی دانشگاه علوم پزشکی تبریز دریاچه اورمیه سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی شرکت صنایع ملی مس ایران شرکت مس سونگون آذربایجان شرکت گاز آذربایجان‌شرقی شهردار تبریز شهرداری تبریز شهرداری مرکزی تبریز شهرداری منطقه ۲ تبریز شهرداری منطقه ۳ تبریز شهرداری منطقه ۸ تبریز صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی مترو تبریز مجتمع مس سونگون محیط زیست مسعود پزشکیان منطقه آزاد ارس میراث فرهنگی میراث فرهنگی و گردشگری نماینده ورزقان و خاروانا هواشناسی ورزش ورزقان پایگاه خبری مساوات کلاهبرداری کمیسیون صنایع و معادن مجلس