• امروز : یکشنبه - ۲۳ آذر - ۱۴۰۴
  • برابر با : 24 - جماد ثاني - 1447
  • برابر با : Sunday - 14 December - 2025
2
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

سهم سرمایه‌گذاری دولت در آذربایجان شرقی صفر است

  • کد خبر : 23839
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۱
سهم سرمایه‌گذاری دولت در آذربایجان شرقی صفر است
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه تبریز که زمانی دروازه اقتصادی ایران بود، امروز با عقب‌نشینی جدی در عرصه تولید و صنعت مواجه شده است، راهکار نجات صنعت استان را در حمایت عملی، استفاده از قانون مولدسازی و پایان دادن به بی‌ثباتی مدیریتی دانست.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، در حالی که تبریز و آذربایجان‌شرقی در گذشته به عنوان دروازه اقتصادی کشور و مهد اولین‌های صنعتی شناخته می‌شدند، وضعیت کنونی صنعت و سرمایه‌گذاری در این استان با چالش‌های جدی روبه‌رو شده است.

رضا صدیقی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: «تبریز و آذربایجان در گذشته دروازه اقتصادی کشور و مهد اولین‌ها بودند، اما امروز این جایگاه در اقتصاد کشور رو به افول رفته است.»وی افزود: «در طول ۴۷ سال گذشته سهم سرمایه‌گذاری دولت در آذربایجان شرقی نزدیک به صفر بوده و این پویایی موجود تبریز، حاصل تلاش و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که بیش از ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری‌ها را بر عهده داشته‌اند.»

صدیقی همچنین تأکید کرد: «برای ما تکلیف است که از این افسران جبهه اقتصادی در برابر دستورالعمل‌های خلق‌الساعه و موانع تولید و صادرات حمایت کنیم.»در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت نابسامان شرکت ماشین‌سازی تبریز اشاره کرد و گفت: «ماشین‌سازی تبریز شناسنامه صنعت آذربایجان و بلکه کشور است، اما بی‌ثباتی مدیریتی و مالکیتی، این مجموعه را از مسیر اصلی خود منحرف کرده است. برنامه‌های کنونی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نمی‌تواند ناجی این کارخانه باشد.»وی، راهکار احیای این برند قدیمی را استفاده از ظرفیت‌های قانون مولدسازی دارایی‌های راکد دانست و از استاندار آذربایجان شرقی خواست: «جلسه‌ای تخصصی برای تعیین تکلیف ماشین‌سازی تبریز به عنوان برند خاورمیانه تشکیل شود تا راه نجات این مجموعه به‌صورت شفاف و عملیاتی مشخص گردد.»

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان ضرورت حمایت عملی و فوری از صنعت و سرمایه‌گذاری در استان، هشدار داد که بدون توجه جدی به مشکلات ماشین‌سازی تبریز و سایر صنایع مهم، ممکن است جایگاه اقتصادی آذربایجان‌شرقی بیش از پیش تضعیف شود. تشکیل جلسه تخصصی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی تنها راه احیای این برند تاریخی و بازگرداندن تبریز به جایگاه اصلی خود در اقتصاد کشور است.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=23839

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آذربایجان آذربایجان شرقی آذربایجان‌شرقی آلودگی هوا آموزش و پرورش ارمنستان استاندار آذربایجان‌شرقی استانداری آذربایجان شرقی استانداری آذربایجان‌شرقی باشگاه تراکتور باشگاه مس سونگون بنزین تبریز تراکتور جمهوری آذربایجان جهادکشاورزی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی دریاچه اورمیه رئیس جمهور سازمان سیما، منظر و فضای سبز سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی سازمان عمران شهرداری تبریز سازمان منطقه آزاد ارس شرکت صنایع ملی مس ایران شرکت گاز آذربایجان‌شرقی شهردار تبریز شهرداری تبریز شهرداری مرکزی تبریز شهرداری منطقه ۲ تبریز شهرداری منطقه ۳ تبریز شهرداری منطقه۵ تبریز شهرداری منطقه ۶ تبریز شهرداری منطقه ۸ تبریز صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی مجتمع مس سونگون محیط زیست مسعود پزشکیان منطقه آزاد ارس میراث فرهنگی میراث فرهنگی و گردشگری هواشناسی ورزش ورزقان کلاهبرداری کمیسیون صنایع و معادن مجلس