• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
2
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

طرح فروش یکپارچه، پای ثابت نمایشگاه‌های کتاب کشور می‌شود/ فروش نزدیک به ۱۵۰ میلیارد ریالی هیجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز

  • کد خبر : 9233
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۳۸
طرح فروش یکپارچه، پای ثابت نمایشگاه‌های کتاب کشور می‌شود/ فروش نزدیک به ۱۵۰ میلیارد ریالی هیجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی آذربایجان‌شرقی، برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت فروش یکپارچه را یک طرح وزارتخانه‌ای اعلام کرد و گفت: با توجه به نتایج موفق کسب شده در نمایشگاه کتاب تبریز، من بعد همه نمایشگاه‌های کتاب کشور در قالب فروش یکپارچه برگزار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، سیدمحمدحسین بلاغی در آیین تجلیل از عوامل اجرایی هیجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و یازدهمین نمایشگاه استانی مطبوعات در سالن خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: هیجدمین نمایشگاه بین المللی کتاب و یازدهمین نمایشگاه استانی مطبوعات و اولین نمایشگاه حجاب و عفاف، آیینه تمام نمای یک همت بود که بعد از وقفه چهار ساله برگزار شد.

وی با بیان اینکه فروش یکپارچه کتاب برای اولین بار به صورت رسمی از هیجدهمین نمایشگاه بین‌الوللی کتاب تبریز کلید خورد، افزود: برگزاری نمایشگاه به صورت فروش یکپارچه، طرح وزارتخانه است و من بعد همه نمایشگاه‌های کتاب کشور در این قالب برگزار خواهند شد.

بلاغی، عدم آشنایی مخاطب از طرح فروش یکپارچه، مشکلات ناشی از فروش تنقلات در محوطه نمایشگاه و حمل و نقل بازدیدکنندگان را از نقاط ضعف برپایی این دوره از نمایشگاه بیان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه مساله کتاب و نمایشگاه کتاب در آبان ماه به مساله نخست استان تبدیل شده بود، گفت: در آخرین نمایشکاه کتاب تبریز که سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود، ۱۸۰ میلیون تومان بن کتاب به اقشار مختلف دانشجویان، دانش‌اموزان، اساتید، فرهنگیان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر اختصاص یافته بود که این میزان در هیجدهمین نمایشگاه کتاب به سه و نیم میلیارد تومان رسید.

وی از فروش ۱۳۰ هزار جلد کتاب به ارزش ۱۴میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در هیجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز خبر داد و افزود: برای اولین بار، علیرغم ارایه تخفیفات ۲۰ و ۳۰ درصدی در فروش کتب، ۱۰۰ درصد قیمت روی جلد کتب فروخته شده ناشران استان به خودشان پرداخت گردید. 

بلاغی در خاتمه سخنانش از همراهی استانداری آذربایجان‌شرقی، شهرداری تبریز، سازمان‌های میراث فرهنگی، بهزیستی، تامین اجتماعی، نیروی انتظامی، مرکز کتابخانه های عمومی، حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان، اداره امور مالیاتی و دیگر نهادها و ارگان‌های مشارکت کننده در این نمایشگاه تشکر و قدردانی کرد.

در ابتدای این مراسم، نماینده ناشران ضمن بیان استقبال بی‌نظیر و غیرمنتظره شهروندان از هیجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز از مشکلات حوزه نشر کتاب گفت.

حمیدی، کمبود کاغذ سهمیه‌ای را یکی از اصلی‌ترین مشکلات ناشران عنوان کرد و گفت: تاخیر در صدور مجوز برای کتب زبان و ادبیات تورکی و همچنین  عدم خرید کتاب‌های چاپ اول از طرف وزارت ارشاد را از دیگر مشکلات ناشران اعلام کرد.

در خاتمه مراسم از عوامل اجرایی و دست اندر کاران برپایی نمایشگاه و نیز رسانه‌های حاضر در یازدهمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه استان با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=9233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.