• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
یادداشت/

اجرای همزمان بزرگراه ورزقان-نوردوز با کریدور دیزمار، تنها راه نجات شهرستان ورزقان!

  • کد خبر : 11074
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۱۱
اجرای همزمان بزرگراه ورزقان-نوردوز با کریدور دیزمار، تنها راه نجات شهرستان ورزقان!
تنها راه نجات شهرستان ورزقان، اجرای پروژه بزرگراه ورزقان -خاروانا - نوردوز در سریع‌ترین زمان ممکن و پا به پای پروژه ارس یا همان کریدور دیزمار است تا بتوانند این شهرستان را از محرومیت و توسعه‌نیافتگی نجات دهد.

مساوات- حسن رشتبر لنبران: بدنبال توافقات انجام گرفته میان دو کشور دوست و برادر -ایران و آذربایجان- عملیات اجرایی پروژه بزرگراه ارس یا بهتر بگوییم کریدور دیزمار، از کلاله تا جلفا که بخش اعظم آن در منطقه تاریخی دیزمار در همسایگی زنگه‌زور می‌باشد، آغاز شده و چندین شرکت توانمند در حال اجرای این بزرگراه هستند.

بی‌شک احداث و تکمیل این پروژه، علاوه بر تامین منافع دو کشور ایران و آذربایجان، بر رونق اقتصادی منطقه دیزمار و شهرستان‌های جلفا و خداآفرین خواهد افزود. پروژه‌ای که یادگار شهدای خدمت است، در واقع بزرگترین خدمت به مناطق ذکر شده خواهد بود.

شهرستان‌های همجوار مرند، خوی، ماکو و نهایتا تبریز نیز بدلیل قرار گرفتن در مسیر این کریدور بین المللی و یا نزدیکی به این کریدور، قطعا توسعه خواهند یافت‌. اما سوال این است؛ سهم شهرستان ورزقان از پروژه ارس یا کریدور دیزمار چه خواهد بود؟

تنها راه نجات شهرستان ورزقان و بهره‌مندی از منافع عمومی پروژه ارس، بدلیل موقعیت جغرافیایی و کوهستانی آن و قرارگیری‌اش در حاشیه مسیر، اجرای هرچه سریعتر پروژه بزرگراه ورزقان -خاروانا – نوردوز است. پروژه‌ای که مسئولین شهرستان بایستی در سریع‌ترین زمان ممکن و پا به پای پروژه ارس یا همان کریدور دیزمار اجرایی نمایند تا بتوانند این شهرستان را از توسعه نیافتگی نجات داده و سهم درآمدی از محل  ترانزیت کالا و… بدست بیاورند.

تنها راه توسعه شهرستان ورزقان، اتصال این شهرستان به یک پروژه بین‌المللی یعنی پروژه ارس بوده و هست تا این شهرستان بتواند در کنار فعالیت‌های معدنی، از مزایای اتصال به اوراسیا نیز بهره‌مند گردد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=11074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.