• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
0
استاندار اسبق آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

اگر توسعه می‌خواهیم، باید هویت آذربایجان را احیاء کنیم/ توصیه‌های مهم سبحان‌اللهی به سرمست

  • کد خبر : 12613
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
اگر توسعه می‌خواهیم، باید هویت آذربایجان را احیاء کنیم/ توصیه‌های مهم سبحان‌اللهی به سرمست
رییس هیأت مدیره خانه توسعه آذربایجان، با اشاره به انتخاب استاندار جدید آذربایجان شرقی گفت: اگر توسعه می‌خواهیم، باید هویت آذربایجان را احیا کنیم و جوانان ما بدانند میراث داران چه تاریخ و مردمان بزرگی هستند. شأن آذربایجان شرقی و استاندار آن قطعاً از یک سطح یک استان بسیار فراتر است و در مدیریت آذربایجان شرقی همواره باید به این شأن و هویت آذربایجان توجه شود.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، محمدعلی سبحان اللهی در گفت‌وگو با نصر با تبریک انتخاب بهرام سرمست به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی، به تاریخ پرافتخار و درخشان آذربایجان اشاره کرد و افزود: آذربایجان اولین حکومت و دولت فراگیر ایران را در دوره مادها تشکیل داد و در دوره‌های بعدی تاریخی هم همواره منشأ آثار و تحولات سازنده در کشور بوده است و بویژه در تاریخ معاصر کشور تبریز و آذربایجان عزیز همواره راهگشا و مرکز تحول و توسعه خواهی بود.

وی اضافه کرد: در دوران قاجاریه و عباس میرزا تبریز به عنوان شهر ولیعهدنشین ایران منشأ سیاست‌ورزی در کشور بوده، به طوری که در آن دوران ۱۲ کنسولگری فعال در تبریز حضور داشته است.

سبحان اللهی ادامه داد: تبریز به سبب تاریخ پرافتخار خود در همه زمینه‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارای مکتب خاصی است که در همه دوران ها الگوی توسعه و پیشرفت بوده است.

وی با اشاره به انتخاب آقای بهرام سرمست به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی، گفت: از انتخاب مدیری با سابقه و با تجربه برای تصدی صدارت آذربایجان شرقی خوشحال شدیم و از این بابت از آقای پزشکیان متشکرم.

سبحان اللهی افزود: خود رییس‌جمهور محترم بارها گفته اند که وضعیت کشور خوب نیست و باید برای بهتر شدن وضعیت تغییرات زیادی در روند مدیریت کشور به وجود بیاید و آذربایجان شرقی هم از این امر مستثنی نیست. لازم است نگاه‌ها و روش‌ها در مدیریت آذربایجان شرقی اصلاح شوند، وگرنه باز هم نتیجه نخواهیم گرفت.

وی ادامه داد: اگر توسعه می‌خواهیم، باید هویت آذربایجان را احیا کنیم و جوانان ما بدانند میراث داران چه تاریخ و مردمان بزرگی هستند. شأن آذربایجان شرقی و استاندار آن قطعاً از یک سطح یک استان بسیار فراتر است و در مدیریت آذربایجان شرقی همواره باید به این شأن و هویت آذربایجان توجه شود.

سبحان اللهی ادامه داد: آقای دکتر سرمست پا در جای پای والی های بزرگی چون عباس میرزا و دکتر مصدق می‌گذارد و امیدوارم با شناخت تاریخ آذربایجان، مدیریتی در شأن جایگاه تبریز، آذربایجان و مردمان بزرگ آن داشته باشد.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگار نصر افزود: مردم تبریز و آذربایجان قدرشناس هستند و قدر و حرمت خادمان خود می‌دانند، چنان‌که در دیدیم مردم آذربایجان در بدرقه و تشییع حضرت آیت الله سید محمدعلی آل هاشم و مرحوم مالک رحمتی چه حضور تاریخی و پرشکوهی داشتند.

سبحان اللهی در ادامه به چالش‌های حکمرانی در کشور اشاره کرد و گفت: امیدواری پایین مردم امروز یک چالش بزرگ است و حکمرانان و دولتمردان امروز وظیفه سنگینی دارند تا بتوانند با عملکرد موثر امید و اعتماد را به مردم بازگردانند.

وی مسأله امنیتی کردن فضای آذربایجان را یکی دیگر از موانع توسعه دانست و افزود: امنیتی کردن فضای آذربایجان سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد، این یکی از موانع جدی توسعه آذربایجان است و نتیجه چنین سیاستی در سال‌های گذشته پایین آمدن همه شاخص‌های توسعه آذربایجان بوده است.

سبحان اللهی تأکید کرد: باید به آذربایجان هراسی در مرکز پایان داده شود؛ کم توجهی به آذربایجان و عدم سرمایه‌گذاری دولتی در آذربایجان طی ۵۰ سال گذشته ناشی از همین نگاه زشت و غلط است. مطالعات جامعه‌شناسی نشان می‌دهد هر جا بردار فضای امنیتی بالاتر رفته، بردار سرمایه‌گذاری و توسعه پایین آمده است. یکی از مأموریت‌های مهم مدیریت ارشد ما همین است که این نگاه‌های مسموم و غلط به آذربایجان را حل کند.

وی گفت: ضعف مدیریت در دستگاه‌های مختلف استان هم از جمله مشکلات بزرگ ماست، چرا که بسیاری از مدیران کنونی استان متاسفانه در تراز و شأن آذربایجان نیستند و همین موجب عقب‌ماندگی استان شده است.

استاندار اسبق آذربایجان شرقی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار نصر، توسعه مناسبات بین‌المللی را لازمه توسعه استان دانست و افزود: تبریز و آذربایجان شرقی تنها یک شهر و استان نیست و توسعه آن بر همه استان‌های منطقه و کل کشور اثر بسیار مثبت و سازنده‌ای دارد، لذا آقای دکتر سرمست باید روی توسعه مناسبات بین‌المللی و منطقه‌ای باید تمرکز ویژه‌ای داشته باشد، چرا که افزایش ارتباطات خارجی و تسهیل آن روند توسعه را تسریع می‌کند.

سبحان اللهی ادامه داد: با توجه به ارتباطات و سطح تجارت آذربایجان شرقی با کشورهای آلمان، عراق و برخی دیگر از کشورها لازم است کنسولگری این کشورها در تبریز گشایش یابند.

وی در ادامه به استاندار جدید آذربایجان شرقی توصیه کرد در انتصاب مدیران استان کسانی را انتخاب کند که دغدغه توسعه آذربایجان را داشته و همچنین کاربلد، متخصص و با اخلاق باشند و از مدیران موفق ملی و بین‌المللی برای افرایش سطح سواد و تجربه مدیران استان استفاده کند.

رییس هیأت مدیره خانه توسعه آذربایجان همچنین از استاندار جدید آذربایجان شرقی خواست شورای مشورتی توسعه آذربایجان را در تهران احیا کند.

سبحان اللهی در ادامه گفت: منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس و منطقه ویژه اقتصادی سهلان دو فرصت کم نظیر برای توسعه آذربایجان شرقی هستند که باید نگاه ویژه‌ای به آن‌ها داشت.

وی در بخشی دیگر از گفتگوی خود با خبرنگار نصر به پروژه‌های زیرساختی و مهم منطقه اشاره کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و آزادراهی، تکمیل پروژه راه‌آهن خاوران تا ایستگاه اصلی قطار تبریز، اتصال راه‌آهن جلفا به راه‌آهن اروپا و قفقاز، تکمیل سریع آزادراه تبریز به بازرگان از جمله پروژه‌های اساسی و مهمی است که باید با پیگیری استاندار محترم به نتیجه برسند.

سبحان اللهی همچنین به استاندار جدید آذربایجان شرقی توصیه کرد جلسات مشترک با استانداران شمال‌غرب کشور را جهت هم افزایی و توسعه همکاری‌ها دایر کند، چرا که بسیاری از مسائل و مشکلات ما با استان‌های مجاور مشترک است.

وی همچنین گفت: برای توسعه مناسبات بین‌المللی در حوزه فرهنگ، گردشگری و حتی اقتصادی، ایجاد خانه‌های فرهنگ همسایه و اسلامی در تبریز یکی از بهترین روش‌هاست و امیدوارم آقای دکتر سرمست به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار اسبق آذربایجان شرقی در ادامه به بهرام سرمست توصیه کرد ارتباطات نزدیکی با رسانه‌ها و خبرنگاران داشته باشد، چرا که رسانه‌ها پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند و در بسیاری از مواقع مشاوری امین و صدیق هستند.

سبحان اللهی در پایان برای استاندار جدید آذربایجان شرقی آرزوی موفقیت در انجام وظایف و رسالت مهمش در توسعه استان کرد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=12613

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها