• امروز : شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
0

تابلوی اهدایی به خانه‌موزه ستارخان مفقود شده است؟!

  • کد خبر : 13048
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
تابلوی اهدایی به خانه‌موزه ستارخان مفقود شده است؟!
مدرس آواز و از اساتید نقاشی اذعان داشت؛ از تابلوی با ارزش ستارخان در خانه موزه ستارخان خبری نیست.

به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از صاحب دیوان، استاد یعقوب مطلوبی در سال ۱۳۹۷ یک تابلو نفیس از ستارخان سردارملی ایران را به اداره میراث فرهنگی استان جهت نصب در خانه موزه ستارخان اهدا می‌کنند و پس از تحویل تابلوی موردنظر، اخیرا با رسال نامه‌ای اعلام داشتند که این تابلو در سازمان میراث فرهنگی مفقود شده و اثری از آن نیست.

نامه ارسالی استاد به‌شرح ذیل می‌باشد:

با احترام ادب
در مورخه ۹۷/۷/۲ به‌جهت اهدایی تابلوی ستارخان روی برزنت به ابعاد ۲/۱۵ در ۲/۳۰ رنگ و روغن و به سبک سمبولیک، بعد از ۸ ماه تحقیق و مطالعه و قرار گرفتن در شرایط مناسب و طراحی و غیره… به همراه نامه کتبی به میراث فرهنگی تبریز خدمت مهندس آبدار (رئیس میراث فرهنگی وقت) مراجعه و تابلوی لوله شده رو به‌همراه مکتوب و توضیح در خصوص تابلو که در نهایت منجر به دستور نصب در موزه ستارخان بصورت کتبی و برای مهندس بزاز توسط جناب آبدار صادر گردید. فلذا تابلوی لوله شده به‌جهت تحویل و شماره برای نامه به دبیرخانه میراث فرهنگی مراجعه و در نهایت با تابلوی ستارخان وداع نمودم. در آن زمان ظاهرا خانه ستارخان در تعمیرات ساختمانی بود و قرار بر این شد بعد از اتمام تعمیرات و نصب، مراسمی برگزار و از تابلو رونمایی گردد. علیهذا از تاریخ یادشده بعد از پرس‌وجوها و مراجعات مکرر و ردیابی‌های انجام شده، دریغا که اثری از تابلو و اینکه کجا هست و یا کجا نصب گردیده، اطلاعی بدست نیامد.

امید است مدیران سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی با پیگیری موضوع نسبت به نصب این تابلوی ارزشمند اقدام و افکار عمومی را نیز در خصوص سرنوشت تابلو مطلع نمایند.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=13048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.