• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
6

آموزش زبان مادری در مدارس؛ سه سال دیگر!

  • کد خبر : 2199
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
آموزش زبان مادری در مدارس؛ سه سال دیگر!
نماینده مردم تبریز گفت: تدریس ادبیات زبان های قومی در مدارس برای همه شهرها در مقطع هفتم و دهم به تصویب رسیده، اما این طرح بدلیل مشکلاتی، حداکثر به مدت زمان ۳ سال در تمام شهرها اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، علیرضا منادی در نشست خبری خود با اشاره به حواشی انتصابات اخیر آموزش و پرورش استان گفت: یک جریان سیاسی روی کار آمده و طیف خود را در تمام امورات به کارگیری می کند، برخی نمایندگان در مقام حرف مدعی عدم دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها هستند اما در همه جا آدم دارند و آشنایان خود را در سمت‌های مختلف به کار می‌گیرند!

رییس کمیسیون آموزش و پرورش مجلس افزود: برخی محافل مقابل اجرای رتبه بندی معلمان کارشکنی می کردند اما با همت مجلس و همکاری دولت، این قانون تصویب و تا خردادماه اجرایی می شود، با اجرای این قانون، ضمن ارتقای معیشت و منزلت معلمان، امکان رشد شغلی این قشر فراهم می شود.

وی افزود: طرح ساماندهی مدارس غیرانتفاعی در کمیسیون تصویب شده و به زودی به صحن علنی می آید. در صورت تصویب، مدارس غیرانتفاعی قانونمند شده و ضمن جلو گیری از استثمار معلمان ، کیفیت آموزش دانش آموزان نیز ارتقا می یابد.

منادی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در خصوص حاشیه های ایجاد شده درباره بنرهای نصب شده در سطح شهر تبریز منتسب به او اظهار  کرد: بنده هر ساله در جریان عید بنر تبریک عید در سطح شهر نصب می کنم تا شهروندان بدانند که نماینده ای دارند و نفسی می آید!

وی ادامه داد: به طراح بنر سفارش کرده بودم که طرحی آماده کند که مفاخر آذربایجان برای گردشگران نوروزی معرفی شود. بنده خود را خاک پای مفاخر آذربایجان می‌دانم و اینکه بگوئیم طراح کج سلیقگی کرده و تصویر بنده را در میان مفاخر آذربایجان قرار داده درست نیست، بلکه آن فردی کج سلیقه است که این موضوع را تبدیل به حاشیه می کند.

وی درباره عاقبت طرح تدریس ادبیات زبان های قومی در مدارس که کلیات آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود، گفت: تدریس ادبیات زبان های قومی در مدارس برای همه شهرها در مقطع هفتم و دهم به تصویب رسیده است. اما بدلیل مشکلات موجود از جمله زمان بر بودن تالیف کتاب ها و همچنین کمبود معلم حرفه ای در این زمینه، هنوز اجرایی نشده است. اما این طرح قطعا عملی خواهد شد و حداکثر به مدت زمان ۳ سال در تمام شهرها اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=2199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.