• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
5
فرماندار ورزقان در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

بهره‌برداری از ۴۳ پروژه در طول هفته دولت/ جنگل‌کاری ۴۰۰ هکتاری سونگون، چشم انتظار تخصیص زمین/ خبرنگاران روحیه مطالبه‌گری داشته باشند

  • کد خبر : 3556
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۰۱
بهره‌برداری از ۴۳ پروژه در طول هفته دولت/ جنگل‌کاری ۴۰۰ هکتاری سونگون، چشم انتظار تخصیص زمین/ خبرنگاران روحیه مطالبه‌گری داشته باشند
فرماندار ورزقان گفت: همزمان با هفته دولت، ۴۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۳۰ میلیار ریال در سطح شهرستان افتتاح و تقدیم شهروندان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، مهدی نعمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ورزقان ضمن تبریک روز خبرنگار و هفته دولت، اظهار داشت: خبرنگاران، نشردهندگان حقیقت هستند و این مهم ممکن نمی‌شود مگر اینکه اصحاب رسانه روحیه مطالبه‌گری و روشنگری داشته باشند و با اخلاص وارد این حوزه شوند.

وی با بیان اینکه علیرغم تحریم‌ها، اقدامات یک سال گذشته دولت، نشان از اراده مصمم دولت مردمی رییسی در رفع مشکلات دارد، افزود: در هفته دولت پیش‌رو، ۴۳ پروژه مرتبط با حوزه‌های مختلف، با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان در سطح شهرستان ورزقان به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار ورزقان در ادامه سخنانش با اشاره به تبصره ۵ ماده ۱۴ قانون معادن که بر هزینه ۲۰ درصد حقوق دولتی معادن در منطقه تاکید دارد، گفت: خوشبختانه طی ماه‌های اخیر، ۸۶ میلیارد تومان از بابت حقوق دولتی مجتمع سونگون به آذربایجان‌شرقی تخصیص یافته که ۵۰ درصد آن در خود سونگون هزینه می‌شود و ۲۱.۵ میلیارد تومان سهم شهرستان نیز صرف حوزه‌های مختلف راه روستایی، آب، مسکن و… خواهد شد.

وی ادامه داد: به دنبال سهم شهرستان ورزقان از حقوق دولتی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مجتمع مس سونگون هستیم.

نعمتی همچنین به احداث، اصلاح و آسفالت‌ریزی راه‌های ارتباطی حدود ۲۰ روستای شهرستان اشاره و تصریح کرد: آسفالت‌ریزی بخشی از مسیر ارتباطی ورزقان – خاروانا در حدفاصل گردنه گال به سه راهی آستامال با اعتباری بیش از ۳۱ میلیارد تومان در حال انجام است.

فرماندار ورزقان با بیان اینکه اختلاف فیمابین سونگون و ادارات محیط‌زیست و منابع طبیعی برطرف شده، خاطرنشان کرد: قرار است با حمایت مالی مجتمع مس سونگون، پد هلی‌کوپتر و سایت اطفای حریق جنگل‌های قره‌داغ احداث شود که در تلاشیم عملیات اجرایی احداث سایت اطفای حریق در طول هفته دفاع مقدس آغاز شود.

نعمتی در خاتمه سخنانش با تاکید بر اینکه نگاه به محیط‌زیست بایستی فرامنطقه‌ای باشد، گفت: به جد پیگیر تخصیص زمین لازم برای جنگل‌کاری ۴۰۰ هکتاری مجتمع مس سونگون از سوی اداره کل منابع طبیعی استان هستیم و به محض تحویل زمین، عملیات اجرایی جنگل‌کاری آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=3556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها