• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

تلاش برای جبران کمبود آنتی بیوتیک در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 4324
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
تلاش برای جبران کمبود آنتی بیوتیک در آذربایجان‌شرقی
مدیر دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: این کمبود‌ها با توزیع تعداد ۶۰ هزار قلم آنتی بیوتیک در استان جبران می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از خبرگزاری صداوسیما، یوسف جوادزاده با تایید کمبود در تامین انواع دارو‌های آنتی بیوتیک در استان افزود: روز گذشته حدود ۶۰ هزار قلم آنتی بیوتیک با هماهنگی معاونت غذا و دارو از یکی از شرکت هاهی داروسازی به مراکز پخش دارویی تحویل داده شد تا در داروخانه‌های استان توزیع شود.

وی افزود: اولویت نخست و اصلی داروخانه‌ها برای توزیع بعضی اقلام دارویی حتی برای سرماخوردگی را نسخه‌های پزشکی اعلام کرد و افزود: باید توجه داشت مصرف خودسرانه و بی رویه باعث بعضی کمبود‌ها در بدن می‌شود که از شهروندان درخواست داریم تا خودسرانه و به خاطر ذخیره بعضی اقلام دارویی به داروخانه‌ها مراجعه نکنند تا بیماران نیازمند بتوانند دارو‌های مورد نیاز را تهیه کنند.

کمبود نسبی برخی از اقلام دارویی در استان

دکتر جوادزاده با اشاره به کمبود نسبی برخی از اقلام دارویی مانند دارو‌های بیهوشی و دارو‌های بیماران خاص در آذربایجان شرقی و کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون در تامین دارو‌های بیهوشی و دارو‌های بیماران خاص کمبود نسبی در استان وجود دارد، اما این کمبود‌ها در حد بحرانی و نبود دارو نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که بعضی از شهروندان از کمبود سرم در داروخانه‌ها گلایه دارند گفت: کمبود هست اما با هماهنگی‌های انجام شده، این هفته انواع سرم در داروخانه‌های آذربایجان شرقی توزیع مجدد خواهد شد و مشکل اساسی در این رابطه در استان وجود ندارد.

دکتر جوادزاده از تامین واکسن آنفلوانزا در سطح آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر واکسن آنفلونزا در داروخانه‌ها و مراکز پخش داروئی استان موجود است، اما این واکسن در حال حاضر بنا به دلایلی متقاضی کمتری دارد.

مدیر دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به پیگیری‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص تامین برخی از اقلام دارویی مانند شربت‌ها و فراورده‌های تزریقی افزود: در این خصوص نیز کمبود نسبی وجود دارد که با پیگیری‌های کارشناسان معاونت غذا ودارو این مشکل نیز به زودی رفع می‌شود.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=4324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها