• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
2

تبعیض در پرداختی کادر درمان!

  • کد خبر : 4608
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
تبعیض در پرداختی کادر درمان!
وقتی از خدمات درمانی صحبت می‌کنیم. این خدمات فقط عمدتا شامل پزشک و یا پرستار بیمارستان نمی‌شود، بلکه همه کارکنان بیمارستان شامل خدمات درمانی هستند. اما وقتی به بحث افزایش پرداخت‌های کارکنان وارد می‌شویم تبعیض بین کارکنان بیمارستان احساس می‌شود‌.

به گزارش پایگاه خبری مساوات به نقل از آذرانجمن، با اجرای طرح کارانه کادر درمان قرار بر این بود تا کلیه کارکنان بیمارستانی اعم از گروه های پرستاری و پشتیبانی و همه کادر پرستاری، شامل پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران و تکنسین های اتاق عمل و بیهوشی و همچنین کارشناسان شاغل در بخش های پاراکلینیک و کارکنان پشتیبانی و خدماتی از مزایای طرح بهره مند شوند.

این در حالی است که در اجرای این طرح همه کادر درمان بصورت عادلانه مشمول دریافت کارانه نمی‌شوند. ظاهرا اجرای این طرح، چندان فرقی به حال کادر درمان نکرده است. البته اگر کادر درمان فقط متشکل از پزشک و پرستار نبوده باشد.

در واقع می‌شود گفت؛ افزایشی که از بابت کارانه کادر درمان برای پرستاران پرداخت می‌شود، نظام پرداخت کادر درمان را به سمت توزیع ناعادلانه این پرداخت ها سوق می‌دهد که عمدتا دریافتی های کادر درمان اعم از پرستار و پزشک قابل مقایسه با دریافتی بخش های دیگر بیمارستان نیست.

یکی از کادر درمان بیمارستان سینا تبریز با حضور در تحریریه آذربایجان در اینباره گفت: وقتی از خدمات درمانی صحبت می‌کنیم. این خدمات فقط عمدتا شامل پزشک و یا پرستار بیمارستان نمی‌شود، بلکه همه‌ی کارکنان بیمارستان شامل خدمات درمانی هستند. اما وقتی به بحث افزایش پرداخت‌های کارکنان وارد می‌شویم تبعیض بین کارکنان بیمارستان احساس می‌شود‌.

او افزود: نمونه ای از این تبعیض ها به زمان ۲ سال پاندمی کرونا برمی‌گردد که در گذشته مبلغی تحت عنوان اضافه پرداختی حق کرونا برای کادر درمانی ( پزشک، پرستار و بهیاران) پرداخت می‌شد، اما کارکنان بخش های دیگر بیمارستان دریافتی کمتری می‌گرفتند.

او تاکید کرد: کسانی که از طرح کارانه کادر درمان درصدی را دریافت نمی‌کنند، طبیعتا روش خدمات و پرداختی آنان متفاوت است. سیستم طراحی شده کارانه کادر درمان باید مستلزم به تعریف تک تک نیروهای بیمارستانی باشد، تا مشخص شود کدام بخش از کارکنان بیمارستان در قبال فشار کاری که متحمل می‌شوند، شامل این کارانه هستند. این موضوع باید بصورت مدون و اثبات شده در چارچوب قانونی، توسط نهاد های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بررسی شود و نهایتا در صورت صلاح‌دید با اصلاح نظام پرداختی براساس قوانین و مقررات مربوطه در دستور کار هیات دولت قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=4608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.