• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
یادداشت/

حرکت رو به جلو تراکتور با مرد اسپانیایی

  • کد خبر : 9398
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
حرکت رو به جلو تراکتور با مرد اسپانیایی
نیم فصل اول بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال کشور با تمام فراز و نشیب‌هایش برای تراکتور به پایان رسید و این تیم در نهایت با ۲۸ امتیاز جایگاه چهارم جدول را از آن خود کرد تا همچنان امیدها برای پرشورها زنده باشد.

مساوات- رضا قلی‌زاده: پاکو خمز اسپانیایی که از هفته دوازدهم فصل گذشته با قبول هدایت تراکتور حضور در فوتبال ایران را تجربه می‌کند علیرغم تمام ضعف هایی که تیم تحت هدایت وی در برخی پست‌ها بویژه مهاجم هدف و هافبک دفاعی به خود می‌بیند اما عملکردی خوبی از خود بر جای گذشته است که با توجه به نقاط ضعف و قوت تیم تراکتور نمره قبولی می‌گیرد.

مقایسه آماری دو نیم فصل اول لیگ بیست و سوم و بیست و دوم نیز حکایت از آن دارد که خمز علیرغم از دست دادن ستاره هایی مثل اسدی، عباس زاده، کیانی و اخباری توانسته است تراکتور را رو به جلو هول دهد.

تراکتورِ لیگ بیست و دوم که در ۱۱ هفته ابتدایی با هدایت قربان بردیوف و ۴ دیدار پایانی نیم فصل نخست با خمز اسپانیایی در میادین حاضر شده بود در نهایت با ۶ برد، ۵ باخت و چهار مساوی، ۱۷ گل زده درکنار ۱۶ گل خورده، ۷ کلین شیت و در مجموع ۲۲ امتیاز کار خود را در نیم فصل اول ، فصل گذشته پایان داد.

حال آن که در فصل جاری تراکتور با ۹ برد یک تساوی و ۵ شکست، ۲۱ گل زده با تنها ۱۰ گل خورده، ۱۰کلین شیت و در مجموع ۲۸ امتیاز پیشرفت قابل قبولی با پاکو خمز به ثبت رسانده است

بزرگترین نقطه ضعف خمز را اما باید در بازی‌های بزرگ جستجو کرد. جایی که مرد اسپانیایی عموما در بازی با تیم‌های مدعی قهرمانی، بازنده، زمین بازی را ترک می‌کند که بخشی از آن می‌تواند به نوع تفکرات خمز و بخشی نیز به تفاوت سطح فنی بازیکنان تراکتور در برخی پست‌ها با دیگر رقبا بازگردد که به هرحال می‌تواند به طور قابل توجهی تعیین کننده باشد.

اگرچه خمز با آن شخصیت خاص و متفاوتش از معدود سرمربیانی است که در فوتبال آذربایجان همه او را دوست دارند و با عملکردی که از خود برجای گذاشته نشان داده است می‌توان روی او حساب ویژه‌ای باز کرد، اما فی‌الواقع سرمربی همه چیز نیست، تراکتور در حال حاضر ضعف‌های بزرگی در برخی پست‌ها از جمله مهاجم و هافبک دفاعی دارد که برای بقا در کورس قهرمانی در نیم فصل دوم می‌بایست با جذب بهترین بازیکنان ممکن پست‌های مذکور تقویت شود تا بلکه خمز با تراکتور فوق به تاریخ‌سازی شود.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=9398

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها