• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
4
فرماندار ورزقان:

مردم از شهرستانی که باید سرآمد توسعه باشد؛ فرار می‌کنند

  • کد خبر : 9892
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
مردم از شهرستانی که باید سرآمد توسعه باشد؛ فرار می‌کنند
فرماندار شهرستان ورزقان گفت: متأسفانه شهرستان ورزقان علی رغم برخورداری از توانمندی‌هایی بسیار معدنی، کشاورزی و گردشگری نتواسته توسعه یابد و جز شهرستان‌های کم‌برخووردار استان به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری مساوات فرهاد جلیلوند در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان با اشاره به اینکه متأسفانه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در اجرای وظایف قانونی خود کم‌کاری کرده و پیگیری‌های لازم را از اداره‌کل متبوع برای پیشبرد امور شهرستان آنگونه که باید انجام نداده‌اند، اظهارداشت: قرارگیری یکی از بزرگترین معادن مس کشور در این شهرستان موجب شده‌است تا دستگاه‌های اجرایی به فکر تأمین اعتبار طرح‌ها و برنامه‌های خود از این محل باشند که این امر موجب تضییع حقوق مردم شهرستان در بهره‌مندی از امکانات دولتی شده است.

وی با تأکید بر اینکه معدن مس سونگون مسئولیت‌هایی نسبت به منطقه دارد، تصریح کرد: ایفای نقش مجتمع مس سونگون باید در پروژه‌های مهم و زیربنایی شهرستان با هدف شتاب بخشیدن به توسعه شهرستان صورت گیرد؛ نباید این ظرفیت مهم  موجب کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی در جذب اعتبارات تملک‌دارایی و سایر اعتبارات ملی و استانی گردد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورزقان با ابراز تأسف از نرخ رشد ۶۳ صدم درصدی جمعیت شهرستان، گفت: نرخ مهاجرت در بخش ورزقان ۰/۶ (شش دهم) و بخش خاروانا ۱٫۱ است، حال آنکه به دلیل فعالیت معادن، این شهرستان باید یکی از شهرستان‌های مهاجر پذیر، صنعتی و اقتصادی استان می‌بود نه اینکه یک شهرستان مهاجر فرست و خانه سالمندان بزرگ باشد.

وی با تأکید بر اینکه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در این شهرستان تبیین نشده است، افزود: متاسفانه در این شهرستان برخی افراد و گروه‌ها دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را فدای منافع شخصی و گروهی خود کرده‌اند و مسئولین شهرستان نیز در راستای تبیین دستاوردهای نظام و پیشبرد اهداف عالیه آن اقدام موثری انجام نداده‌اند.

جلیلوند تأکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ موضوع خان‌سالاری و ارباب رعیتی برای همیشه از این کشور برچیده شده، ولی متاسفانه به سبب کم کاری برخی مسئولین و جولان برخی لیدرهای انتخاباتی با هدف نیل به منافع شخصی، مردم را نسبت به آینده ناامید و برای آنان خان‌سازی می‌شود.

وی افزود: علی رغم تمام سنگ‌اندازی‌ها در نظام بین‌الملل، جمهوری اسلامی ایران خدمات کم‌نظیر و بی‌شائبه‌ای را ارائه نموده که متأسفانه آنگونه که باید، برای نسل جدید تبیین نشده است؛ برای مثال در موضوع آرد یارانه‌ای و نان در شهرستان روزانه ۶۸۰ تن آرد تأمین می‌شود که بسیار بیشتر از نیاز مردم است؛ ولی متاسفانه مردم در این حوزه با مشکلاتی مواجه‌اند که این به سبب عملکرد نامطلوب ما مسئولین است.

فرماندار شهرستان ورزقان با تأکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی کرامت انسانی را در جهان احیا کرده است، افزود: مشارکت در اداره نظام و کشور با برگزاری انتخابات یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و نمونه بارز کرامت انسانی است و اگر در اداره امور کم و کاستی و قصوری وجود دارد، حاصل عملکرد خدمتگذاران مردم است.

وی فعالیت‌های باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان در این شهرستان را بسیار ناچیز دانست و تصریح کرد: علی رغم اختصاص چند ده میلیارد اعتبار سالانه برای این باشگاه، متاسفانه مردم شهرستان از حداقل امکانات ورزشی برخوردار بوده و عایدی از فعالیت‌های این باشگاه نصیب مردم ورزقان نمی‌شود.

جلیلوند نبود الزامات شهری در ورزقان را یکی دیگر از معضلات این شهرستان برشمرد و افرود: شهر ورزقان فاقد اساسی‌ترین ملزومات شهری نظیر پیاده‌رو، پارک، استخر و دیگر امکانات رفاهی است که زیبنده یک شهرستان با ظرفیت بزرگ معدنی نیست و باید خدمتگزاران مردم برای بهبود این امور تلاش‌های خود را افزایش دهند.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=9892

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.