• امروز : جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 25 October - 2024
4
مدیر مجتمع مس سونگون خبر داد:

نیاز مجتمع مس سونگون به ٣٠٠ مگابایت برق

  • کد خبر : 5388
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
نیاز مجتمع مس سونگون به ٣٠٠ مگابایت برق
مدير مجتمع عظيم مس سونگون گفت: با انتقال درآمدهاي مالياتی، اگر هيچ اتفاقی هم در حوزه اقتصاد نيوفتد به صرفِ درآمد پايدار بودن برای استان حائز اهميت و دقت هست و برای تيم اقتصادی و بازيگران حوزه صنعت رقم بسيار بالاييست كه مزايای آن در سال‌های آتی بيشتر خودنمايی خواهد كرد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، عباس‌زاده در جلسه پیگیری مصوبات ریاست محترم جمهوری و بررسی اقدامات صورت گرفته در مجتمع مس سونگون اظهار داشت: شرکت ملی مس و مجتمع سونگون بی‌شک بدنبال اجرای مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری و ارائه عملکرد مطلوب خواهند بود، برای همین هم در تلاش خواهیم بود تا پروژه‌ها و طرح‌های توسعه با سرعت و در زمانبندی مناسب به سرانجام برسد.

وی افزود: ۴ پروژه مصوب در هیئت مدیره شرکت ملی مس، هم اکنون منتظر اخذ مجوزها و رفع موانع ایجاد شهرک صنعتی ورزقان برای کلنگ‌زنی است و با شروع به کار کارخانه‌های اسید و در پایین‌دست آن کود شیمیایی، منتظر حضور سرمایه‌گذاران جهت عقد قرارداد بلندمدت و تامین خوراک‌شان از روز قرارداد هستیم.

مدیر مجتمع مس سونگون ادامه داد: این مجتمع جهت انجامِ پروژه‌های در دست اجرا و پشتیبانی طرح‌های توسعه آتی، نزدیک به ٣٠٠ مگابایت برق نیاز دارد. نیروگاه گازی ٣۶ مگابایتی رو در سونگون ظرف ٩ ماه راه‌اندازی خواهیم کرد گرچه در ثبت سفارش با مشکلاتی مواجه بودیم ولی بالاخره به لطف خدا تاییدیه گرفته شده، ثبت سفارش نهایی شده، پیمانکار مشخص و قرارداد هم منعقد شده است و همینطور با مشکلاتی شبیه در نیروگاه ٢۵ مگابایتی تولید برقِ علیار هم مواجه هستیم که انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک رفع شود.

عباس‌زاده در خاتمه خاطرنشان ساخت: طرح مطالعاتی نیروگاه بزرگ مقیاس ٢۵٠ مگابایتی هم انجام شده که آماده‌ایم با برگزاری مناقصه محل نیروگاه در شهرستان ورزقان مشخص و اقدامات لازم جهت راه‌اندازی صورت پذیرد که در صورت اخد موافقت نیروگاه سیکل ترکیبی خورشیدی و بادی، در مجموع ۴۵٠ مگابایت از طرف مجتمع مس سونگون راه‌اندازی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=5388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.