• امروز : جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 25 October - 2024
4
فرماندار ورزقان:

اجرای پروژه‌هایی به ارزش دو هزار و۴۰۰ میلیارد تومان/ پرداخت ۲۰ درصد تخفیف حقوق دولتی مس سونگون برای اولین‌بار

  • کد خبر : 5732
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
اجرای پروژه‌هایی به ارزش دو هزار و۴۰۰ میلیارد تومان/ پرداخت ۲۰ درصد تخفیف حقوق دولتی مس سونگون برای اولین‌بار
فرماندار ورزقان با تأکید بر این‌که تخفیف 20 درصد حقوق دولتی معدن مس سونگون مربوط به سال ۹۸ برای اولین‌بار با رقم ۸۶ میلیارد تومانی وصول شده که در زیرساخت‌ها و مسائل عمرانی هزینه می شود وخاطرنسان کرد: یکی از مطالبات مردم ورزقان و آذربایجان‌شرقی انتقال حساب‌های بانکی و مالیاتی مس سونگون به بانک‌های استان وشهرستان است، که به حول قوه الهی این مطالبه چندین ساله نیز در حال تحقق شدن است.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، مهدی نعمتی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این‌که شهرستان ورزقان دارای بخش مرکزی و خاروانا بوده و براساس سرشماری سال ۹۵، ۵۲۶۰۰ هزار نفر دارد، اظهار داشت: ورزقان به‌عنوان یک شهرستان زرخیز و سرزمین طلای سرخ شناخته می‌شود و ذخایر معدنی کشف شده، این شهرستان را به قطب معدنی کشور تبدیل کرده است.

وی بابیان اینکه ورزقان رتبه اول ذخایر معدنی و مس را داراست، افزود: مجتمع مس سونگون، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای به شهرستان ورزقان بخشیده و با تحقق پروژه‌های سرمایه‌گذاری، این شهرستان به شهر فرصت‌های توسعه‌ای و اشتغال‌زایی در آذربایجان‌شرقی تبدیل می‌شود.

فرماندار ورزقان ادامه داد: در زیرساخت‌ها، بزرگترین مزیت شهرستان ورزقان احداث بزرگراه خواجه-ورزقان -خاروانا- نوردوز است، که با اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست و تسهیل و تسریع در امر صادرات و توسعه واشتغال شهرستان و استان را فراهم می‌کند.

نعمتی با ذکر این‌که با نگاه عدالت‌محوری دولت سیزدهم و در سایه تدابیر وحمایت استاندار آذربایجان‌شرقی و مسئولین ارشد، شهرستان ورزقان به کارگاه عظیم عمرانی تبدیل شده، بیان کرد: از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم در شهرستان ورزقان ۱۹۲ عنوان پروژه خدماتی، عمرانی … به ارزش ۷۴۸ میلیارد تومان اجرا و افتتاح شده و پروژه‌هایی به ارزش ۱۶۵۵ میلیارد تومان در دست احداث می‌باشند که مهم‌ترین آنها مجموعه کمپ ورزشی ورزقان، اجرای شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب شهری، تکمیل بزرگراه خواجه-ورزقان و ادامه احداث آن، تکمیل احداث فاز ۲ مجتمع آب‌رسانی ستارخان برای ۶۴ روستا و شهر ورزقان، شروع احداث سایت اطفای حریق جنگل‌های قره‌داغ، احداث راه‌های روستایی در قالب ۲۱ پروژه، گازرسانی به ۶ روستا و… است.

وی در ادامه اظهار کرد: بیش‌از ۱۲ میلیارد تومان با مشارکت مس سونگون و معادن و… در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ورزشی و در قالب بسته‌های معیشتی مساعدت شده است.

فرماندار ورزقان از سرمایه‌گذاری بیش‌از ۷۰ هزار میلیارد تومانی در داخل معدن مس سونگون خبر داد و افزود: در سفر ریاست‌جمهوری به آذربایجان‌شرقی، ۱۹ مطالبه داشتیم که ۶۰ درصد مصوبات سفر ریاست محترم جمهور مربوط به حوزه شرکت‌ مس، شروع و در حال اجراست و از ۱۴ مطالبه مورد مربوط به مس سونگون، ۹ مورد در دست اجراست.

وی، همچنین صنعت گردشگری را از بزرگترین ظرفیت‌های بالقوه شهرستان ورزقان عنوان کرد و گفت: نیاز به توجه بیشتری به این حوزه توسط دستگاه متولی باید باشد.

نعمتی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومانی اعتبار برای تکمیل سد حاجیلار خبر داد و یادآور شد: پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی تصفیه‌خانه آب شرب ورزقان در عرض یک‌سال با اعتبار ۹۳ میلیارد تومان و پروژه آبرسانی روستایی کلا با اعتبار ۱۲۹ میلیارد تومان در شهرستان ورزقان اجرا می شود. همچنین ۲۰۰میلیارد تومان برای اجرای شبکه و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان تخصیص یافته است.

فرماندار ورزقان با تأکید بر این‌که تخفیف ۲۰ درصد حقوق دولتی معدن مس سونگون مربوط به سال ۹۸ برای اولین‌بار به مبلغ ۸۶ میلیارد تومان وصول شده که در زیرساخت‌ها و مسائل عمرانی هزینه می‌شود وخاطرنشان کرد: یکی از مطالبات مردم ورزقان و آذربایجان‌شرقی انتقال حساب‌های بانکی و مالیاتی مس سونگون به بانک‌های استان و شهرستان است که به حول و قوه الهی این مطالبه چندین ساله نیز در حال تحقق شدن است.

وی همچنین از نهایی شدن احداث شهرک اقامتگاهی به مساحت ۱۸۰ هکتار و شهرک تخصصی مس به مساحت ۱۱۰ هکتار در شهرستان ورزقان خبر داد و گفت: شهرستان ورزقان به موتور پیشران توسعه در حوزه معادن و تولید مواد معدنی در بین شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی تبدیل شده است.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=5732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.