• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6
سخنان صریح امام جمعه ورزقان:

سیاسی‌بازی‌ها، عامل عقب‌ماندگی ورزقان/ گیر ۴ ساله شهرک صنعتی مس در مرحله جابجایی مکان!

  • کد خبر : 7939
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۲
سیاسی‌بازی‌ها، عامل عقب‌ماندگی ورزقان/ گیر ۴ ساله شهرک صنعتی مس در مرحله جابجایی مکان!
امام جمعه ورزقان گفت: اجرای فازهای توسعه مس سونگون با دخالت‌های بی‌جا در خصوص واگذاری به شرکت‌های پیمانکاری با حرکت لاک‌پشتی به سر می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری مساوات، حجت الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورزقان، با تسلیت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین ۱۵ خرداد، افزود: امام خمینی(ره) توانست هیمنه قدرت‌های پوشالی شرق و غرب را در هم بشکند، رحلت امام برای امت اسلامی ضایعه‌ای سخت و دردناک و جانگداز بود و جای درد او را جز با انتصاب شایسته امام خامنه‌ای خوب نمی‌کرد.

امام جمعه ورزقان تاکید کرد: مردم و امام راحل با قیام ۱۵ خرداد به دنبال این بودند که کشور را از استعمارزدگی نجات دهند و نظامی مستقل بر پایه دین و اسلام تشکیل دهند که امروز برکات این نهضت در جامعه دیده می‌شود بطوریکه نظام جمهوری اسلامی، رهبری و جبهه مقاومت در اوج صلابت و قدرت می‌باشد.

پورمحمد در ادامه سخنانش، علت عقب‌ماندگی شهرستان را طیف بازی‌ها و سیاسی بازی‌ها دانست و اظهار داشت: ۵ سال هست در این شهرستان حضور دارم، روزانه ده‌ها نفر به دفتر بنده در خصوص شغل و… مراجعه می‌کنند علیرغم تاکید اینجانب بر توسعه و ایجاد فازهای مجتمع مس سونگون، ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس و طرح های دیگر، متاسفانه در این شهرستان طیف‌بازی‌ها و سیاسی‌بازی‌ها منافع مس را به یک طیف کشیده و نیز باعث شده که عده ای به منافع شخصی خود فکر کنند و مردم مظلوم ورزقان را دچار مشکلات شغلی و… نمایند.

خطیب جمعه ورزقان با انتقاد از اینکه ۴ سال است شهرک صنعتی تخصصی مس ورزقان فقط در مرحله جابجایی مکان به سر می‌برد خطاب به فرماندار شهرستان ورزقان گفت: جناب آقای فرماندار! شهرک صنایع پایین دستی شهرستان چه مشکلی دارد که ۴ سال لاینحل بوده است جز جابجایی مکان که باز هیچ کاری انجام نشده است؟ در حالی که طبق گزارش مدیر مجتمع مس سونگون با ایجاد این شهرک برای ده هزار نفر شغل ایجاد می‌شد که نه تنها از منطقه ورزقان بلکه از استان نیز جوانان می‌توانستند در این شهرک مشغول بکار شوند.

وی همچنین از حرکت لاک‌پشتی اجرای طرح‌های توسعه مجتمع مس سونگون نیز انتقاد کرد و افزود: دخالت‌های بیجا در خصوص واگذاری این طرح‌ها به شرکت‌های پیمانکاری باعث شده که اجرای این طرح‌ها به کندی پیش برود و اشتغالزایی جوانان این منطقه را به عقب بیاندازد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمد در خصوص درخواست‌های مردم در میز خدمت مجتمع مس سونگون که پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز برگزار شد، خاطرنشان کرد: از جناب آقای فرماندار می‌خواهم به دور از نگاه جناحی به درخواست‌های مردم جواب داده شود.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=7939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها