• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3
در نخستین جلسه ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی تاکید شد:

کاهش فقر و گسترش عدالت اجتماعی؛ دو اولویت اصلی صندوق کشاورزان و روستاییان

  • کد خبر : 8096
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
کاهش فقر و گسترش عدالت اجتماعی؛ دو اولویت اصلی صندوق کشاورزان و روستاییان
نخستین جلسه ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی به ریاست معاون استاندار و با حضور مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی استان، مسئول بسیج عشايري استان و مدیر و جمعی از کارگزاران صندوق برگزار شد.

▪️انعطاف‌پذیری، مزیت مهم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان

در این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  آذربایجان‌شرقی، هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را گسترش عدالت اجتماعی و کاهش فقر و محرومیت‌زدایی با اولویت جوامع روستایی و عشایری اعلام کرد.

حسین فتحی از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان به عنوان یک صندوق جوان نام برد و گفت: صندوق در مدت کم بهترین و بیشترین خدمات را به جامعه مشمول خود ارائه داده است به گونه‌ای که ضریب پوشش و پشتیبانی این صندوق از دیگر صندوق‌ها بیشتر است.

وی انعطاف‌پذیری را یکی از مزیت‌های مهم این صندوق برشمرد و خاطرنشان کرد: همین خصیصه باعث شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان در راستای ارایه خدمات بهتر، بتواند تفاهم‌نامه‌های همکاری متعددی را با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و نیمه دولتی انعقاد کند.

▪️ظرفیت بالای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان در افزایش چتر حمایتی از اقشار نیازمند

نازگل صحاف؛ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به نقش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در تثبیت جمعیت جوامع روستایی و عشایری، گفت: هم اکنون بیش از ۸۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان، در صندوق عضویت دارند که ظرفیت خوبی برای افزایش چتر حمایتی از این قشر آسیب‌پذیر می‌باشد.

▪️آمادگی بسیج عشایری استان برای توسعه پوشش بیمه‌ای صندوق در مناطق عشایری

همچنین مسئول بسیج عشایری آذربایجان‌شرقی در این جلسه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را عرصه خدمتگزاری به مردم و تامین‌کنندگان امنیت غذایی کشور دانست و گفت: بسیج به عنوان یک تشکل پیشرو، آمادگی دارد در این حوزه مجاهدانه وارد عمل شود.

سرهنگ صفدری، انتشار قانون را وظیفه دولت برشمرد و اظهار داشت: لازم است در قالب یک رزمایش، کارگزاران صندوق با حضور در جوامع و مناطق محروم روستایی و عشایری، نسبت به اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام مشمولان اقدام کنند که بسیج می‌تواند در این اقدام در کنار صندوق و کارگزاران باشد.

▪️پرداخت حق بیمه سال نخست بیمه‌شدگان صندوق از محل منابع موجود استانی

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: اغلب سرپرستان خانوار عشایری استان بالای ۵۰ سال دارند، بنابراین امکان ثبت‌نام و عضویت در صندوق را ندارند، که می‌توان با افزایش شرط سنی از ۵۰ سال به ۶۰ سال بخشی از این مشکل را برطرف کرد.

سید محمدحسن آل‌هاشم اضافه کرد: در راستای تشویق مشمولان جوامع عشایری استان برای عضویت در صندوق، پیشنهاد می‌شود حق بیمه سال نخست ثبت‌نام کنندگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از محل منابع موجود در استان پرداخت شود.

وی بیمه رایگان، زنان سرپرست و زنان دارای ۳ و بیش از ۳ فرزند عشایر  را از دیگر درخواست‌های مکرر عشایر استان اعلام کرد و گفت: برای افزایش پوشش بیمه‌ای صندوق در جوامع عشایری بهتر است همه تشکل‌های عشایری به عنوان کارگزار صندوق لحاظ شوند.

آل هاشم همچنین در خاتمه سخنانش بر احصاء دقیق آمار و اطلاعات بیمه‌شدگان جامعه عشایری استان تاکید و آن را از ضروریات ارائه خدمات بهتر به این قشر تولیدکننده دانست.

در این جلسه همچنین برخی از کارگزاران صندوق، مشکلات و پیشنهادات خود را ارائه کردند که تمدید قانون بازنشستگی پیش از موعد بیمه شدگان بالای ۷۰ سال با ۱۰ سال بیمه‌پردازی از آن جمله بود.

لینک کوتاه : https://mosavatnews.ir/?p=8096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها